Träningsdags igen! <3

Dag ett av två avklarad med Birgitta-träning. Jag missade förra träningen pga veterinärbeaöket med Spaniz. Ja jag ska berätta mer om det och uppdatera er mer generellt när jag slår mig ned ikväll. 
Birgittas röst i örat har varit saknad. Man blir taggad och "tar i" lite extra, för att lyckas med alla de mål och övningar som sätts upp. Vi jobbade på det här med att ha nacken uppe, bogarna på plats och inte lägga "munnen på sned". Därtill blev det att leka lite med bytena. Först i var tredje, varannan och ner i varje där vi gjorde personbästa med hela 5 stycken. Sen skuttar han så rumpan studsar ur sadeln och jag blir för långsam med skänklarna. Men lyckas jag komma ner i sadeln så kanske vi skulle kunna lyckas med 6, det vore nåt det ;) 
Traven kändes fantastiskt bra. Han hade bra energi och jag fick igenom honom bra i travslutorna. Tänkt va roligt det är när saker klickar! Vi provar igen idag :)







Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Ni är grymma! :)

2014-06-29 @ 19:42:18
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0