Godis i hissen - ett inlägg med metaforer

Om jag nu ska fortsätta och referera till BKs liknelse med att åka hiss i passagetänket så lyder sammanfattningen enligt följande efter helgens träningar; Alla hissknappar tänder inte alla gånger, medans vissa lyser starkt.
Igår var vi inte överrens om kroppslängden - det var vi idag. Och travprogrammet idag kändes riktigt bra under större tiden. Det var när jag ville rida öppna. ökad trav på kort diagonal och kvickt gå in i en ny öppna i motsvarande sida som det började trutas lite. Så gick in och red öppnor på bara långsidorna och varierade tempot mellan bokstäverna. Fick tvinga mig själv att inte ge upp att jobba igenom formningen i höger innersida vid uppsamlingarna och bevara honom på vänster yttersida. "Upp och dansa"
Vi hade större problem i galoppen. Spaniz verkade tycka att alla mina förslag var som hämtade ur en skräckis. Han ville hellre försöka springa ifrån mig och inte riktigt lyssna på vad hjälperna bad honom att göra för konstverk. Diagonala slutor var han ett ess i och kom riktigt fint på ändan och klättrande runt inner skänkel, men att sedan direkt byta vid fyrkantsspåret det ...ptja... det blev som det blev. Som en gott och blandat påse. Ibland drog man en tråkig lakrits och ibland ett saftigt hallon. Och nej jag sitter inte alls i soffan en söndagskväll och är godissugen - jag har ju fått en påse nötter *stirrar på påsen*
 
Fille fick gå med dressyrsadeln igen efter att ha fått gått en hel del med hoppsadeln ett tag. Vi kände på lite bogen in längs långsidorna och skänkelvikningar på diagonalerna i både trav och galopp. Jag har själv svårt att tro att han skulle vara 30 år i år. Vi kikade lite på de Working Equstrian "hinder" som framställda på andra halvan av ridhuset. Jag är ju lite sugen att testa det med Fille för skoj och variations skull. Han gillar ju att tänka och klura ut saker. =) Så får se om det passar med datum för isf får nog "pensionären" testa vid nästa träningstillfälle.
 
I övrigt så har jag under helgen faktiskt lyckats schemalägga en hel del tävlingar för året, vilket ju känns rätt skrämmande just nu. När hästen och hans rörelser liknas vid både hissar och godispåsar. Näe bara nöta vidare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0