Sprätt fint dag två

Nära på ett lyckorus! Idag har det samlats och bytts, hållts ihop på höger sidan och ridits skolor till höger och vänster, gasats och bromsats. Och som jag skrev igår så var det först under helgen som jag verkligen börjat hålla ihop honom lite mer likt förr. Vi började i tarv igår för att Birgitta skulle få göra sig en uppfattning om rörelsemönstret och om hon skulle se nån spänning. Men ickes.  Jag är supernöjd med våran insats i helgen. Och idag har grabben bytt rent nästan varenda gång! Som om han aldrig har hållt på och "jäklas" med mig innan. Han bestämde sig till och med för att byta två i varje när vi kom på Msv a linjen, galoppsluta i diagonal in på medellinjen med byte - hallå?!? Men det vore ju allt för väl om jag nu inte hade en endaste grej att kunna störa mig på, men det har jag såklart också gjort. För i frustration så Spaniz trixat enormt med munnen dessa dagar, jag har stannat om och om igen för att han ska få fixa till sina misstag i lugn och ro men till och med Birgitta sa tillslut att nu får han fixa det där på egen hand. Är han så knasig och gör om sina misstag så får han vackert lösa dem också. Soooo jag hoppas vi kan komma överrens om den saken under veckan, för dagen är det trots allt inget jag hänger upp mig på. Bara så otroligt glad att vi är på G igen och att Spaniz verkar OK. Hurra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0