Svårshoppat och härliga ridhustimmar

När man är sådär duktig och skriver ett långt inlägg och fumliga fingrar råkar stänga ner webbläsaren utan att det man skrivits sparats. Gah! Men nu har jag surat nog och tar ett omtag,
En lördag kantrad av jobb men en skön söndag innehållandes en trip till Gävle och bomässan. Inte skulle vi ha något utan mest spana upplägget och trycket inför våren då mässan gästar Sandviken, Dessutom var vi ju tvunga att morsa på bästa energikonsluten Lönn AB som dessutom bistod med fribiljetter! 
 
På vägen hem stannade vi till för att kolla efter ett avlastningsbord jag hade velat ha till sadelkammaren men neeeeej det fanns såklart inte hemma. Inte ens ett visningsex och leveranstid på 2-3 v. pust., Mina shoppingplaner går verkligen i stöpet. Ingen vill ha mina pengar när jag äntligen har några, Skyndade iväg idag efter jobbet för att hinna till Hööks och köpa ett vettigt vintertäcke med hals åt en alldeles nysnaggad Fille. Fick åter stå med långnäsa då de självklart hade stäng just idag pga av flytt. 
 
På söndagskvällen var det iaf dags för träning genom Kungsgårdens Ryttarklubb. Alla tider uppbokade med entusiastiska ekipage. Det är så himla kul att få och kunna hjälpa och guida ryttarna från frustration till att skina upp med en "aha-känsla". Det är det som gör det sååååå värt att domna bort i tårna en kylig kväll i ridhuset =) Det är några som fortfarande har en tävling kvar för året men för merparten börjar vi blicka mot säsongen 2016.
Under vintern när vårat bygge står färdigt blir det dessutom motivations-, info- och frågekväll med ponnytjejerna, Något jag verkligen ser fram emot. Det var något som jag själv kunde sakna under min ponnytid.  Vi får ta ett inlägg om detta vid senare tillfälle =) Nu är det dags att släcka ned, tidig morgon väntar då det är utbildning på jobbet i det helt nya systemet vi ska jobba i from nu - spännande men fortfarande fullständigt förvirrande. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0