Update från helgen och projektet.

Den som gapar efter mycket..... får veta hut när det är dags att måla haha. Jag som tyckte nya sadelkammaren inte var så värst mycket större än den nuvarande har ändå blivit varse hur jäkla mycket panel det är som ska målas. Grundfärgen är på och första lagret vit. Tror (läs hoppas) att nästa lager kommer gå bra mycket lättare och smidigare. På torsdag kommer snickaren igen och sätter i dörr och gör det sista liret. Nästa vecka kommer man och lägger golv och förhoppningsvis kan vi till den efterkommande helgen inreda rummet. Nästa vecka är det troligen dags att sätta kofoten inne i stallet aswell. OMG...., jag vill hoppa, skutta, kasta mig raklång och rulla runt. och skutta upp igen. Det här projektet och vad det ska leda till driver mig verkligen hårt framåt.

Övre bilden med grundad panel och nedre bilden med första lagret färg
 
Utrymmena börjar ta form. Sadelkammaren till vänster. Längre in till vänster är utrymmet för hö och spån. Rakt fram kommer det så småningom installeras en täckestork troligen. Tillsvidare blir det förvaring för de lite mer skrymmande täckena.
 
Helgen har bland annat bestått av jobb, dömning av ett KM och insupit inspiration vid Birgitta-träningarna. En och annan övning som jag ska sätta mina kära elever på när vi träffas på torsdag ;) Ett återkommande problem för dem flesta verkar vara att kunna "rida upp" hästarna på yttertygel. En såndär grej som låter lika enkel som att man ska rida på en rak linje där fram och bakben går i samma spår. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0