Rapport direkt från mitt nya kök

Hahaha ja det känns helt sjuk men Per och jag är inflyttade på torpet, eller gården som vi nu bestämt att det heter. Vi har det viktigaste som badrum, kök och sovrum, garderobshall osså ett arbetsrum =) Det saknas lite lister, lampor, gardiner och annat lull lull men det kommer allt eftersom =) Det är bara rensning och tapetsering av vardagsrummet och hallen kvar, ja osså ska parkettgolvet läggas i den innersta delen av hallen, men klinkersen är iaf lagd i entren nu =)

Hästarna känns dessutom kanon! Gymnastiserade Spaniz igår med öppnor och slutor med tempoväxlingar och avbrott/igångsättningar. Viktiga nu är att han verkligen trampar till innan avbrott och inte bara rinner iväg för mig. Sen lite skänkelvikning till och från spåret, 5m. Bra lösgörande arbeten och framförallt får jag honom framme för skänkeln. Så idag kändes han jättefin när vi värmde så jag följde planen att sätta lite mer tryck i honom. Inte några sidvärts utan raka spår och volter. Fick jättefina samlingar och han kändes väldigt energisk. Och framförallt jag fick inte all kraft i handen utan han balanserade upp sig och jag kunde få njuta lite när vi stegade förbi spegeln. Mumma! Plus i kanten för ridbarheten lyssnade så bra på sätet och varierade lätt på formen. Allt känns möjligt igen! I morn blir det ut i skogen och intervallträna för hans del =)
Filles tur att trimma i ridhuset igen i morn. Sist fick jag hejda honom lite då det var han som ville alldeles för mycket. Så himla go! Ska allt skaffa ett snyggt OS-pannband åt honom med så ska vi se om vi inte kan starta under våren. Men kommer skutta ner i klasserna för jag tror jag mestadels kommer få tänka *halvhalt halvhalt ptro prtrooooo ptroooooooooo* när han kommer ut igen haha.

Godnatt världen! vi höres igen i morgon - jag lovar! ;)


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

HÄSTFREAK? DÅ ÄR DET HÄR BLOGGEN FÖR DIG!



Just nu pågår en annorlunda FRÅGESTUND; Ställ era frågor till Julia! Nu får ni chansen att veta hur jag verkligen är, eller varför inte passa på att fråga något om Julia själv?



SKYNDA ER IN OCH BOMBA PÅ MED FRÅGOR!

Länk: http://frejalindskog.webblogg.se/2009/december/fragestund-julia-svarar.html

2009-12-10 @ 01:00:45
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Chioli

Snyggt kök!Lite roligare att gå upp på morgonen om man har ett trevligt kök som väntar. Trevligt med häst tankarna, ger mig lite inspiration till träningar. Har två veckors vila nu - urtråkigt, men snart är vi i gång igen.

2009-12-10 @ 07:53:22
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

haha låter bra :D

2009-12-10 @ 09:18:44
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Chris

Oj vad snyggt köket var! Gillar ljuset ni har satt under lådorna. Fler bilder från gården och resten av huset önskas i "julklapp". ;)

Roligt att höra att det går bra med dina fyrbenta pojkar.

2009-12-10 @ 15:04:21
Postat av: ellen

sv: det speciella med dagen var att jag hade haft den i ett år då.

2009-12-10 @ 21:11:19
URL: http://ellenhellkvist.webblogg.se/
Postat av: ellen

sv: det speciella med dagen var att jag hade haft den i ett år då. :)

2009-12-10 @ 21:11:23
URL: http://ellenhellkvist.webblogg.se/
Postat av: Patricia

Chris<< Yes lovar att ge dig en bunt "julklappar", för du har väl varit snäll?! ;) Ska försöka sammanställa lite bilder från rum till rum. Före, under och efter så kanske det framgår varför i hela friden det tagit tre låååånga år innan vi äntlingen är inne =)

2009-12-12 @ 00:42:06
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Patricia

Chioli<< Vila nu?! Det är under den här tiden man kör hårpressen ju så man e fit for fight när det gäller sen! ;) Nejdå, brukar oxå ha nån vecka under vintern egentligen där mina får ta det lugnt. Då e man garanterad att de inte föräter sig på gräs iaf. Men eftersom vi av flera anledningar fick lägga nån veckas vila under sensommaren så tar vi igen det nu =) kämpa kämpa kämpa :P Och sen händer det alldels för mycket nu =) Massor av roliga träningar, nästa fredag blir det att träna för Erik Lette =) Hur träningen annars!? Superduper roligt att vi kan inspirera dig!!!!...det inspirerar mig.....

2009-12-12 @ 00:52:01
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0