On my way back

Dagarna i Flyinge har varit toppen. Föreläsningarna denna vända har handlat om
*Hästens Exteriör - Lars Berglund
*Prestation- hållbarhet och träning - Lars Roepstorff
*Hovar - Odd Granlid
*Avel & Sport - Ingvar Fredricson
*ABC - sjukvård
*Mentorskap - Elisabet Lundholm

Som vanligt efter kurser så är jag såklart full av inspiration och motivation just nu. Att vista sig i den miljön för det första ger ju nytändningar bara det, man längtar ju bara hem nu för att få slänga sig på hästryggen.

Att sova hos kusin Hanna (polishustrun ;) )var megamysigt och vi hade riktiga tjejkvällar framför tv:n då Emil jobbade natt. Så efter att vi slutat kursen igår letade jag mig till Lunds köpcentrum och köpte ett par örhängen från Pilgrim åt Hanna. Packade sedan det sista och begav mig mot Helsingborg där en glad "lillebror" Johannes väntade. Fick se hans renoveringsobjekt (huset man förhoppningsvis får sova i vid nästa besök), rundvisning i hgb. Verkar vara en jättefin stad, allra helst ute vid vattnet - vilka villor!!!!  Sen åt vi middag med hans föräldrar och satt och pratade ända in på småtimmarna.

I morse styrde man så åter ut på vägarna och det mot Jönköping - mot rätt sida av skåne gränsen ;) Anlände till pappa vid 11-tiden så har suttit och sällskapat med honom där och hjälpt till med lite skrivelser som behövde göras. Nu hemma i lägenheten och har nyss fikat, weeee... =) Ikväll blir det att softa i massor osså ska vi käka Thaimat.

Oh just ja! Pappa lämnade bilen till en kille med egen firma här nere som han känner sedan tidigare och han fixade blue medan jag var borta. Så nu kan jag köra resten av vägen hem utan svettningar! hihi
Har verkligen världens bästa Pappa!


Någon som ska titta på Grey´s Anatomy ikväll?



Hade kameran med mig igår i förhoppning att någon läckerbit skulle dyka upp. Var inte helt i onödan man lurpassade. Men hemlighåller namnet på hästen då den kommer visas under Breeders nästa vecka.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hur gick "provet" då?

2009-10-07 @ 16:53:05
Postat av: Patricia

Vi slapp provet! ;) Det böts ut mot Mentorskapet med Elisabet Lundholm, gav oss sååååå mycket mer!

2009-10-07 @ 16:57:18
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: maria

snygg :)

2009-10-07 @ 19:26:35
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: maria

jag har ingen aning då jag inte hörde namnet på hästen :(

2009-10-07 @ 22:18:29
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: Chioli

Ruskigt fin häst, vore kul att veta vem pappan är, Donnerfly???

2009-10-08 @ 17:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0