Tävlingsdag två

Guuuud vad jag sov tungt i natt. Hade både ont i huvudet och magen igår kväll och kände mig smått illamående så var lite rädd att man skulle åka på nån magsjuka eller nåt. Verkar vara mycket sånt som går här i krokarna igen.

Gårdagens start gick sisådär. Hade ungefär samma upplägg på framridningen som under lördagen bara det att jag hade lite längre tid på mig. Den här gången red jag på desto mer när han började streta med munnen och red oss igenom det istället för att fega. Vi svävade på utebanan och alla stannade upp för att kolla vad vi var för ena. Hade samma känsla hela vägen in på banan. Är det inte konstigt att efter att ha gjort sisådär 15 perfekta halter under framridningen så börjar han svaja med rumpan på första halten inne på banan trots att ridningen är exakt densamma - tröttsamt! Bra igångsättning, öppna, halvcirkel, sluta, mellantrav och framförallt upptaget, kände att jag fick in bakbenen direkt och kunde tänka lite passagetrav. Halt, rygga var ok, men inte lysande. SEN började helsiket. Andra mellantraven fick vi två galoppinslag i.... taktfasta Spaniz som aldrig brukar rulla över i glp -suck. Vä öppna och framförallt slutan var jag absolut nöjd med. Vi hade några missar i bytena en var inte på hjälpen och en var lite hastig, vågade inte trycka på så mycket sista ökningen, han blev lite stark och hängig i handen i enkla bytena och övergången från glp-trav. Så allt i allo mycket mer tryck men en del missar, men det var jag beredd på eftersom det blir lite hela havet stormar nu när jag försöker få mer go och gest i honom. Tyvärr blev jag jäkligt underbetald i poängen. Knappa 57%!! Vet mycket väl hur denna domaren fungerar alltid hård men inte alltid rättvis. Vi gjorde ingen toppvisning men den var iaf värd några poäng till. Men men p´åt  igen nästa helg. Då ska näsan stanna uppe helatiden! Och bytena skulle han bara våga tramsa i! ;)

Ett STORT GRATTIS till Ankie däremot som tog två segrar under helgen i LB:3 resp. LA.4 på 70% Dessutom tåg deras div II lag (Uppland) en andraplats. You go Girl!!!

Kommentarer
Postat av: Ankie

grattis själv till placeringen i första klassen! Klart ni ska rocka fett i helgen!!!!!! Håller alla tummar för er!



kramar

2010-04-21 @ 07:58:20
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0