Surprise - jag ska rida!

Åååååå vad mysigt att få vakna, kliva upp och gå ut till hästarna och morgonfodra..... Kramas och mysa med dem en stund.
Och nu har jag ätit frukost, läst tidningen och tittat lite på morgon TV - dagen börjar bra iaf. Nu ska jag ut i stallet igen för att ta hand om busarna. Spaniz ska ner till ridhuset och jogga lite lätt, kommer jobba med lösgjordhet och renondling resp hjälpernas samspel. Så det blir väl lite övergångar och skänkelvikningar i olika tvärning.... ja till och med framdelsvändningar. Vi diskuterade det senast i måndagskväll när vi var ett gäng aspiranter som var ut och åt. Framdelsvändninga är något som vi gör alldeles för sällan egentligen. Av någon anledning så stannar den rörelsen på ridskolenivå, men varför då?! Den är ju förberedande för skänkelvikning och alldeles ypperlig för ryttaren att känna vart hon har häst och sina hjälper. Många tappar ju all sin stabilitet i skänkelvikningen när hästen blir lat och det skumpar - det lyser ren frustration i ögonen på folk ju =)
Fille däremot ska få gå ut i snön och pulsa och busa lite - blir ridhuset i morgon för hans del.


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

nu kör jag igång med Veckans Blogg-tävling i min blogg igen :D

Gå in för att se hur Du kan vara med och tävla (:

2010-02-17 @ 10:33:16
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0