Härlig helgavslutning

Igårkväll var vi på middag med Gävlegänget. Åtta personer var vi som trodde att det inte skulle vara mycket folk ute för att äta middag helgen innan löning. Outsh så fel vi hade! Det var mer eller mindre smockat överrallt. Det tänkta stället, där det inte går att boka bord, hade två timmars väntetid. Fick tillslut ett bord på ett ställe där vi förväntade oss god service. Den blev tyvärr lidande pga en avgångsklass med sköterskor. Inte levde maten upp till våra förväntningar heller... men i goda vänners sällskap så var kvällen helt toppen. Även om ingen av oss känner för att gå dit nåmer annat än för att sitta i deras trädgård mitt i stan på sommaren och smutta på någon god drink och vinka åt folk.
Bäst var när Madde frågade servitrisen om Noisettsåsen till kladdkakan var köttsås?! Att tre vid bordet redan hade berättat för henne vad det var för sås hade av någon anledning förbigått henne.

Idag var vi ner till mammsen och pappsen på fika. Därefter var mamma upp till oss och hjälpte till med gardinerna till sovrummet. Det blev superfint och jag bjuder er nog på en bild i morgon =)

Under kvällen har jag varit riktigt bortskämd. Per har nattat hästarna och lagat mat. Sen har vi kikat på Johan Falk - Operation Näktergal. Men det var tyvärr den sämsta av dem hittils. Budgeten var kanske inte så stor att man hade råd med mer än ett par avlossade skott och en mobil i vattnet. Oj just ja, två bilar krockade i början! :)
Ska man inte titta på hela serien utan bara välja en ur högen skulle jag inte rekomendera just denna.




Kommentarer
Postat av: Ankie

Du verkar ha en förmåga att lyckas gå dit servicen inte är den bästa, har för mig att vi pratat om d många ggr...



kramkram

2010-01-25 @ 08:17:26
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0