regn regn regn

Ridplanerna för igår blev inte alls som tänkt faktiskt. Precis när jag skulle ut med Spaniz kom Linnea från grannstallet ridandes. Så då blev det såklart att vi tog sällskap ut i solen. Länge sedan vi snackades vid.... konstigt nog. Men men ni vet hur det är, hon har fullt upp med sitt och jag med mitt. Så det blev så klart inte att sätta så mycket press hästarna utan mest en himla massa tjejsnack. Himla skönt att bara göra så ibland oxå.

Idag har det mest hellregnat här hela dagen. Tyckte så himla synd om alla ponnyungar som skulle tävla nere på klubben. Men tror förvisso att framridningen var inomhus och det är ju tur att de rider så himladens fort när de passerat startlinjen. ;) Jag blev att fixa med lite föreningsjobb, sedan städade Per och jag huset innan det var dags att byta om och dra ner till ridhuset för att hålla träning för Elsa. Nästa helg ska dom göra sin första tävling tillsammans. Synd att jag själv tävlar samma dag, men vi ska iaf trimma och peppa lite på fredagen.

Väl hemma på stallbacken igen så trodde jag minsann att regnet äntligen dragit sin kos så Spaniz och jag kunde klara oss torrskodda genom ett pass. Ja, ett pass längs byns grusvägar vill säga eftersom klubben bommade igen vid 19 och då kommer man inte ens åt utebanan tyvärr. Lagomt till vi klev utanför stalldörren så började det såklart droppa från himlen igen. Känns som om man är förföljt av ett sånt där litet eget åskmoln lixom. =) Gick iaf ok att rida trots att vi blev dyblöta. Spaniz ville väl lägga sin energi på annat än att gå fint och försökte stirra sig rädd på diverse saker. Tyvärr infann sig aldrig nån riktig skräckupplevelse för han. Men ett och annat fint steg fick vi till iaf utan att han ville ha dragkamp. Vi får vackert jobba igenom det där i morgon på banan =)

Kommentarer
Postat av: Ankie

Här hemma regnade det hela dagen ås mkt så hästarna var riktiga böktroll att ta in (ninna försökte med att backa in till stallet, killarna körde med snurrarunt 30 gånger var innan jag ens fick på en grimma suck). Så ingen ridning bidde det...



kramis

2010-05-24 @ 09:22:25
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Men hallå är du bortrest eller, tre (3!) dagar sen du skrev något.... Suck att man alltid ska behöva skämmas för dig ;)



kramkram

2010-05-26 @ 07:20:55
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0