Moorlands Totilas





Han är ju inte bara en het häst utan oxå ett hett samtalsämne. Han har fått känslorna att spinna iväg åt alla möjliga håll, lycka, rysningar och tårar. På senaste tiden har det troligen mest  varit det sistnämnda då många protesterar mot att det fina ekipaget, Edward och "the Wounder Horse", skiljs åt. 

Jag tycker som andra att det är sorgligt och visst blir det intressant att se vem som vågar axla rollen som Totilas nya ryttare. Ryktena och namnen har redan varit många men vi har inte sett slutet på detta ännu.
Vad jag har läst mig till so far så är iaf Totilas är såld till Tyskland - ingen mindre än Paul Schockemöhle. Hans plan är att låta hingsten semestra från tävlingsbanan ett litet tag och ägna sig åt bara aveln. Paul hoppas såklart kunna stärka den tyska aveln ytterligare och få fler högpresterande hästar för internationella sammanhang.
Förbundet håller tummarna för att en tysk ryttare ska få chansen att matcha totilas sedan, men Paul har ju samarbeten utanför landsgränserna så, som sagt vi får väl se vart detta kan sluta.
Folk har startat en Facebook grupp för att stödja the perfect match - dvs Edward och Toto. Och jag vet inte om det är på G eller om det redan startat, men en insamling är på tapeten från beundrare världen över för att få ihop dem igen.

Att hålla koll på Eurodressage.com är ingen dum idé om man vill hålla sig uppdaterad. =)

  


Kommentarer
Postat av: Katrinne

Var med i min bloggtävling! http://ryttare.blogspot.com/2010/11/bloggtavling.html

2010-11-02 @ 22:53:27
URL: http://www.ryttarliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0