Skallebang

Skulle gå och lägga mig tidigt igår, såg verkligen fram emot att ligga i sängen före 23. Så tänkte passa på att göra lite skön ansiktsfix och grejer vid 22 då så man skulle sova extra skönt. Men jag hann inte mer än att kliva in i det varma sköna badrummet så ringde mammsen, hästar var lösa på byn. På med ytterkläderna illa kvickt och smyga in till grabbarna i stallet för att sno med sig grimskaft. Gissa om dom var förvånade att höra mig tassa runt i stallet så sent haha. Bad såklart om ursäkt och sprang sedan över den isiga vägen mot de båda översociala unghästarna som ansåg sig ha rätt till en kvällspromenad sådär på en onsdag. Allt gick bra turligt nog, och jag uppskattar verkligen att folk iaf vet vart det bor hästfolk, om än inte de rätta ägarna men vi i vår tur känner ju alla härikring så =) Det var en kvinna och en yngre kille i varsin bil som hade mött busarna, dom verkade lugna i sig och stod och klappa hästarna när mamma kom rusandes med knäckebröd och jag grimskaft. Vi tackade för hjälpen och ringde sedan till ägare och och "skötare" för att få lite hjälp med att kolla av hagen i bäcksvarta natten.
Så för att gå och lägga sig rätt tidigt är 02,00 rätt sent. Jag var rätt död i morse, sov inte alls så bra och åkte på en smashing huvudvärk (vilken har hållt i sig hela dagen trots att jag försökt bota det på alla sätt och vis)  lagom till jag satte mig på filles rygg. Så det blev en massa glp för hans del i ridhuset. Utnyttjade hela fyrkantsspåret och lät honom sträcka ut ordentligt - skitkul tyckte fille...... *host* och jag =)
Spaniz nöjde sig gladeligen med lite kandarträning och skritt på de isiga vägarna - skönt! Han har varit jättefin i handen de senaste dagarna och det har varit riktigt roligt att träna honom. Hoppas det håller i sig, i helgen är det träning för Maggan. =)


Kommentarer
Postat av: chioli

Är lite avundsjuk på dig att du får till kontinutet i ridningen. Här är det av och på hela tiden och det blir inget bra alls. Avstängd ridbana, virus vid ridhuset och svallis på vägarna!!!! Och så har man en häst som behöver gå mycket!

2011-02-04 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0