Fantastiske Fille

Mitt hjärta Filipin han bjuder verkligen på sig själv. En sann arbetsmyra, älskar att göra rätt för sig och... ja ja han älskar att starta diskussioner om tillvägagångsätt också. Men under träningen i ridhuset igår var han en sann ängel. Alert från start till den grad att jag fick hejda honom och be hern om att vila några millisekunder längre i varje steg. Bara för att man in grunden är (D) ponny behöver man inte gradera om sig till och springa som en B-ponny när man blir lite ivrig på uppgiften =) En order och x-antal halvhalter han tog till sig. Avslappnad och fin stoltserade 28-åringen bland ynglingarna när vi gympade i skänkelvikningar på varierande branta diagonaler, öppnor på långsidor, övergångar och förvändgalopp. Att någon tröck upp sin häst i väggen så den skrapade med hoven i sargen utlöste en stilig bockserie. Jag kan bara skratta.... sa jag att han är 28... jisses 29 om två månader.

Spaniz hade gympapass på fredagen med tränset. De msv a skolor i huvudet på mig som vi plockades ner i molekyler och gjordes till förstadie övningar. Uteritt igår där vi jobba på tankeöverföringen i galoppen, öka minska med så lite hjälper som möjligt, vilket gick alldeles ypperligt och som vi hade med oss in i ridhuset idag. Jobbade vidare på piruettvändningarna, kände på nåt byte och nån serie. Mycket nöjd ryttare både med häst och sig själv. Var nämligen missnöjd med min egen insats i fredags. Kände att jag öste mig själv över Spaniz och att han aldrig fick jobba klart i framförallt galoppvändningarna. Vi jobbar ju på kvickheten, men även balansen, och har man problem med sistnämda så kan man ju inte bli så mycket kvickare om man inte vet vart man ska sätta fötterna. Bara gå till en själv när man snurrar med huvudet på en pinne och ska springa ;)  Inte fasen springer man fortare när man dessutom ska bära på nån med egen balans och som hela tiden gapar en i örat att man ska springa snabbare. Så idag satt jag still i båten och lät Spaniz sköta  biffen. Tror vi ska försöka fortsätta så ;)

I morn blir det full spätta. Träna på morgonen och höhämtning. Göra klart stallet och förbereda papper till revisorn. Sen så ska Spaniz göras iordning för lastning då vi ska iväg och träffa massören. Ett nytt möte som jag tycker ska bli superintressant.... även om det är lite småläskigt man vet ju inte vilken dom man får ;) 

Vi petade på vinterpjucksen på trailern idag oxå och gav den ett sista bad för att rensa bort de massmördade flygfäna innan de dessutom skulle frysa fast i lacken. Skönt att ha det gort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0