Galan var det ja!

Jag precis som de flesta andra hästbitna bloggare i distriktet tycker det här var ett kalasarangemang. När jag i februari var på dressyrgrenledar träff på Såstaholm med folk från hela Sverige så berättade några just om att de hade  egna ryttargalor i respektive distrik. Jag kunde bara hoppas att vårat skulle ta efter. Tycker nämligen det är en suverän idé att samla alla hästintresserade under lite ledigare former. Ute på tävlingsplatserna får man typ försöka kommunicera som hastigast när man passerar varandra. Några med ena näven är hissad, hängades i tygeln på sin fyrfota vän som tycker sig ha anat fara bakom en flaggstång. Alternativt, man har fullt sjå att håla sin "crew" i schack. ;) Dessutom tycker jag idén med utmärkelser och priser av alla de slag är kanon för att uppmärksamma alla våra duktiga ryttare som kämpar i vardagen! =)

Nu var det alltså första gången galan arrangerades här, så lite "barnsjukdomar" fanns allt att bota resp förhindra till nästa år. För jag är säker på att detta blir en tradition. 350 personer var vi på plats i Gävles stolthet, Brynäs hemma arena, Läkerol arena.

Jag var ju själv en av årets pristagare. Dels genom insatsen i Div 1 laget som vann serien och dels till det färska DM silvret. Jag är otroligt glad över att få tagit del och upplevt detta nu eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer kunna fortsätta med Spaniz. Han blir 21 till årsskiftet och tanken är att vi ska köra på så länge han känns fräsh. Men har även i planerna att en ny ung fyrfota förmåga ska in i teamet. Då kan man ju räkna med att man inte är hetast på tävlingsbanan för ett tag, och iaf inte i de lite högre klasserna.

Jag har ridit en del DM på ponnyntiden och även ett par på storhäst som YR med brons som sämta resultat. Jag tror faktiskt det här var mitt första senior DM, av någon anledning.

För mer bilder om hur det såg ut och bra sammanfattande text om galan får ni gärna läsa vidare på Victorias blogg

 

 Div 1 laget. Tur jag hade klackskorna på mig, annars hade jag nog varit minst i gänget! ;)

Foto: Saga Lindberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0