Hur var det med kontroll på det mesta?

Jodå....såatt! På väg hem från jobbet för att snabbt fresha upp sig och byta om inför stundande julfest med företaget och resterande hyresgäster och butiker inom samma förening så händer så klart sånt som inte får hända.
Tagit mig ut från stan, kört motorvägen hem, svängt av motorvägen och ska in i nästa korsning då jag känner att bilen blir ohyggligt svårmanövrerad kikar på instrumentpanelen och upptäcker att motorlampa och allt lyser - bilen har dött!!!! Varför jag inte hörde det var ju såklart för att jag poppade musik, glad som jag var för allt roligt som väntade i helgen och allt som är avklarat. Fick med den rull jag hade försöka styra min blåval till ett så passade ställe som möjligt utan att vara i vägen eller orsaka någon olycka. Vi hoppas väl att det är soppapumpen, men seriöst var jag rätt chockad.... det hade kunnat häna ute på motorvägen eller mitt i den skarpa kurvan på avfarten. Går ju heller inte att bärga min bil som en vanlig såklar utan det vara bara till att sätta på dragkroken och dras baklänges resterande väg hem. Tur Per nyss hade kommit hem från Stockholm igen!
 
Nåväl julmiddagen var supertrevlig och det var härligt att smaka allt som hör bordet till igen. Nu börjar julemyset på riktigt kan man väl säga. =) Gott att dricka och pigg idag... skönt! ;)
 
Nu blir det iaf till att slå igen datorn här på kontoret. Sen är det dags för Linda och mig att brumma ner i snöovädret till sthlm för lite Horse Show =) NICE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0