Serier och aktivering

I söndags fick jag med mig en kameraman, även kallad sambo =) Vi jobbade på det där med byten på raka linjer, vilket ju inte är allt för enkelt. Det blir gärna antingen eller, rak linje men fel i serien eller rätt i serien men ingen linje. Spaniz taggar till på slutet och går från vart tredje till varje. Sötnöt.
Vi gjorde förstås fler övningar än så, då det var lite traggligt till en början i kroppen. Dagen innan när jag trodde han skulle vara stel var han som en gummiboll och de planerade lösgörande arbetet vågade jag prioritera bort för att utnyttja läget och jobba lite med förberedande piruettarbete. Och dagen efter när jag tror han är mjuk i kroppen så får jag 1 ton häst i handen som dessutom uppmärksammade de nya portarna till stallet, för dem var i en annan färg så det ska spännas till i kroppen och sneglas. Nåväl, jag måste kunna rida oss ur sånna situationer oxå, för det händer att även stabile Spaniz ser hjärnspöken på tävlingsbanan.
I traven jobbar vi på med små små små tempoväxlingar för att aktivera kropp och knopp. Inte låta honom ta de där långa älgkliven utan bli lite kvickare i bakkärran utan att göra avkall på ryggverksamheten. Valde att rida med vanliga tränset och jobba honom i en ngt lägre form för att känna gränser bättre. Dessutom för att jag vill byta bridong till kandaret innan jag sätter på det. Nu är det inhandlat iaf och idag ska vi känna på livet med fasta bettringar =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pauline

Aww! Han är SÅ fin!

2012-09-18 @ 14:44:42
URL: http://twopassion.blogg.se
Postat av: Linda

Fina ni! :-)

2012-09-19 @ 00:08:26
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0