Galoppjobb i maj

Jobbar flitigt på det där med att förbättra galoppkvalitén och få min käre herre att stanna uppe och framför mig utan att galoppera iväg "utan mig". Och hey, det kommer sakta men säkert. I slutorna får jag jobba just med att få honom att tvära desto brantare med hjälp av yttertygel, innerskänkel driver fram och ytterskänkel får vila lite. Detta ger att, istället för att försöka knuffa honom åt sidan får han istället "att klättra upp" runt min innerskänkel. Tokjobbigt för grabben men en jäkligt behaglig känsla för mig i sadeln. Jobbet har jag helt klart igen i glp-pirutterna. I bytena måste jag helt klart komma ner i sadeln och inte låta honom ge sig iväg och ta allt snabbare och kortare byten utan att verkligen ha honom på ändan och jobba uppåt för att få lika stora kliv. gaaah... man har ju fullt upp att räkna.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0