Hästveckans schema

Ooops i did it again!
Gick och la mig igår, slog på "Dessertmästarna" på mobilen för att köra den på tv`n via apple-tv. Loggade in på blogg.se appen i mobilen och började skriva ett inlägg........ vaknade 06.15 av att någon tjoar i sängen "Tjäääna". WHAT!
Inser att jag somnat, tv`n slagit av sig, programen i kanal5 appen kör tablån ut på mobilen och att jag just vaknat till "Café Bärs" - God morgon världen!
Hur var det nu, tanken som räknas? påbörjat inlägg räknas?
 
Nåväl, efter helgens träning där stor tung häst jobbats på att bli liten lätt häst kändes Spaniz ( både psyket och hans kroppsmassa) väl värda att vila lite på måndag. Kände ändå att det vore bra om han fick slunga sina ben lite under en promenad likväl som Fille var i stort behov av uppmärksamhet. Linda hade tidigare erbjudit sig att hjälpa mig nångång om jag ville.... och nu ville jag jätte gärna ha lite sällskap ut, så himla trist att alltid rida ut ensam. Dessutom en bonus att båda grabbarna fick röra sig samtidigt. Stort tack till Linda för sällskapet och hjälpen! <3
 
Igår blev det en vända till ridhuset igen. Galoppen kändes lite bättre. Bättre takt i den nu, lite rundare. Skulle önskat lite mer energi när jag sedan sätter honom i uppgifter på div linjer. Men är ändå nöjd med känslan av att få honom lite mer på vänstertygeln och bättre urskålad i höger. Hur svårt ska det vara egentligen? Travdelen jobbade vi med öppnor på kvartslinjerna. och även "klick" träningen med öppna ett par steg över i förvänd sluta ett par steg och åter till öppna ett par steg osv. Och när jag väl fick fatt på den där vänstersidan och fick han kort i höger så kände jag ett riktigt trevligt gung genom sadeln. Bakbenen vinklade inunder och bra energi som gav mer tryck uppåt än frammåt. Älskade hästen!
Idag blev det vila inför morgondagens sista träningspass innan fredagens tävling! Och på söndag åker fracken på igen - skräckblandad förtjusning.
 
 
Och nu åter hopp i säng, i morn väntar Fortbildningskurs för C-tränare Dressyr med förbundskapten Bo Jenå.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Ni kommer äga banan!! :-)

2013-11-07 @ 20:18:49
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Linda Andersson

Nu fick jag dig allt ! ;) gammal bild som jag fotade förra hösten ju! ;)

2013-11-09 @ 15:40:32
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0