God fortsättning!

Jag hoppas innerligt att ni alla haft en underbar jul! Här har det umgåtts med familjen och njutits. Just nu är svärmor och svägerskan här på besök över helgen. Lägligt nog slog vädergudarna till med både 16 och 19 minusgrader, dvs ingen ridning. På gott och ont 😄 tanken var ju att svägerskan Anna och jag skulle ta grabbarna till ridhuset tillsammans. Men har lovat mig själv att inte rida när det blir så pass kallt längre. Jag har förfrusit tår och fingrar allt för många gånger redan genom åren. 
Känner mig lyckligt lottad över att det fanns en hästnörd även på sambons sida av familjen.  Vi har liksom aldrig problem med samtalsämnen kan man väl säga 😊  

Jag har märkt att fler av er har lite svårt med motivationen såhär i vintertider. ☺️ Glöm inte bort att blicka tillbaka då och då för att påminna er om de framsteg ni gjort under det gångna året. Tänk på ljusglimtar och aha-ögonblick. Vad var det som gjorde just den stunden och känslan så bra och hur tror man sig kunna få den igen. Har ni fått göra någon speciell övning som ni tyckt varit extra rolig? Ha då som mål att göra den igen under kommande passet för att hitta glädjen i ridningen. I mörka tider måste man hitta de små ljusglimtarna som håller motivationen uppe. Jag fick en skön känsla här om dagen i uppvärmningen och bestämde mig för att inte nöta utan även leka. Så efter några byten gick jag över i serier och utmanade oss att göra lite ettor. De kanske inte blev toksnygga denna gång, men vi blev båda laddade och hade roligt. Det ger såklart eftersvall så det var mycket enklare att gå till ridhuset dagen efter 😉

Har fått önskemål på lite filmer så jag lovar att gå igenom arkiven och knåpa ihop något. Till att börja med kommer det nog en film om såromslag med blöja. Fråga mig inte hur haha, här är det Anna i egenskap av Malin Baryards groom som har tipset. Ska bli minst sagt intressant att se 😃
På den här länken kan ni läsa om hennes "måste-ha" på tävling:
http://www.hippson.se/blogs/redaktionenspryltips/tornesch-annas-maste-ha-under-en.htm




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0