Visnings- och träningshelg

En helg full av aktiviteter. Ja, det är som vanligt i mitt liv.... som Linda så enkelt beskrev det igår för mig under träning "du är sjuk du" - and that´s kind of true, har jag förstått. 
Nåväl hästar så klart ridna. Båda grabbarna bjöd på högt och lågt. Den ena lite trött benen och den andra hur mycket spring i benen som helst, och som vanligt är det gammelman på 30-bast som är den som sprattlar runt.
Men även om Spaniz är den var lite trött i benen så var har väldigt mjuk i sidorna och trevlig att rida på. Han gjorde tom riktigt fina byte med gest. Tror han la allt krut på dem =) 
Sen har det varit jobb i massor, visningar hitan och ditan, allt från lägeheter till stoooora vackra "vill ha" villor. 
Helgen avslutade med att hålla träning för ett gäng elever. Det är verkligen fantstisk jäkla roligt att kunna hjälpa dem  från marken och se hur dem alla utvecklas och växer med uppgiften som ryttare. Det gör mig varm om hjärtat när man läser uppskattande kommentarer från dem på facebook, instagram och bloggar. Som tränare känns det viktigt för mig att hitta ett bra samspel med mina elever, det är ändå en förtroenderelation och upp till båda parter att man kommer vidare. Jag kan ge input och verktyg men det är upp till ryttaren att använda det vid rätt tillfälle och plats för att bygga vidare på den gemensamma resan som ekipage =)
 
Och appropå bygga, jag berättade ju tidigare om att jag haft kontakt med en personlig tränare. Visade sig att han hade lite svårt att släppa greppet om utmaningen att hjälpa mig bygga om denna, sedan en tid, vilsa kropp. Så för två veckor sedan vägdes och mättes jag in, nya kostvanor förordades och ett träningsschema pekades ut. Det går bättre än förväntat att hinna med dessa träningar i livspusslet, men det är väl för att jag har gett mig fan på att lyckas nu. Jag vill tillbaka till min forna kropp. Och jag märker redan en skillnad - hurra! Kanske vågar jag visa bilder så småning om. 
 
I en av "vill ha" villorna bjöds visningsgästerna även på Julmust, pepparkakor och Physalis. Söndagsmys!

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Guldstjärna till dig ***

2014-11-25 @ 23:21:54
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Chioli

Nu mitt i midvintertid och då motivationen för träning ibland kan vara lite skral behöver jag/vi lite Spaniz filmer. Jag behöver släpa min småfeta kropp ur soffan till gymmet och vidare till ridhuset. Gör en insats lägg ut lite träningsfilmer please!,

2014-12-26 @ 19:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0