Slut på återhämtningen

Bjuder på ännu en bild ifrån framridningen i Falun =) 
 
 
 
Viloveckan är över och vi har hunnit joggat igång oss under en vecka. Det har blivit ett par pass på banan och ett par i skogen. Har hunnit rida både med träns och kandar inför helgens Birgitta träning,
Igår tog vi en tur ut i det gröna för att leka och gasa lite. Kom ikapp ett par som var ute på promenad med sina hundar vilket Spaniz nu av någon anledning ansåg vara upprörande. Det skulle både fnysas och sprättas innan vi kom förbi det vänliga paret som var påväg ner i diket tack vare oss. Väl hemma igen började grabben blöda lite näsblod ur vänster näsborre. Allt tyder väl på att brustet blodkärl i samband med hans fnysningar bara, men man blir ju smått oroad med tanke på hans ålder ändå. Han har varit pigg och glad, dvs precis som vanligt men jag valde ändå att köra med tränset idag för att tydligare känna att det inte fanns några knasigheter i kroppen. Birgitta lugnade mig också vad gäller näsblod men vi la ändå in ett par extra pauser under dagens pass. Inga fler blodvitor uppstod tack och lov =)
 
I morgon blir det kandaret på igen, även om vi är vältrimmade att kunna rida alla moment på tränset. Kunde jag skulle jag gärna tävla alla klasser på det faktiskt =) Jag hör ju till kategorin som gärna tränar på  träns när det gäller uppbyggnad då inget sminkas över.  Lämnar rapport och förhoppningsvis lite film i morgon från helgens träningar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0