Brett register bland ekipagen och poängen

Dagens uppdrag gjorda - puh! Det är verkligen supernyttigt att sitta på andra sidan biltutan vid programridning. Det är inte helt självklart alla gånger huruvida någon ska ha en eller allra helst en halv poäng mer eller mindre. Sedan sitter det självklart en hel del i rutinen. Jag har fått förfrågan tidigare om jag inte vill utbilda mig till dressyrdomare. Visst vore det skoj att addera det till min c-tränar examen. Jag har ju dock varit tveksam med viss rädsla för att bli den där "j-vla surkarten" som aldrig är nöjd ;) Men med poängsystemet och utbildningsskalan och TR i bakhuvudet tycker jag det blivit riktigt bra hittills. För dagens pay and ride har det varit ett rätt brett spann av ekipage. Många av dem som var med var helt utan eller med mindre tävlingserfarenhet, varpå det känns som om man hellre friar än fäller vid funderingen av en halvpoäng. Och det gjorde så otroligt ont när den enda tjejen med kavaj entrade banan med sin ponny och de senare bommar både vänster galoppfattning och den stora mittvolten som bibehålls i högergaloppen, dvs jag fick inte se ett enda vä galoppsprång. Det blir så otroligt kostsamt och jag fick en känsla av att hon inte vågade sakta av och göra om sin fattning bara. Man vet ju själv när man 13 och försökte vara så orörlig som möjligt i sadel och den rackarns ponnyn såg det som sin chans till skön semestervila. Jag ville så gärna agera som en tidigare välbekant domarprofil i Gävleborg och Uppland som ville ekipagen såväl och när de red fel reste han sig alltid upp och började sitt tillrättavisande med "Lilla flicka! ...." vi respekterade honom och älskade honom. Man fick ofta kommentaren "sött ekipage", det fick vi alla.
 
Den 13 sep är det dags igen för lite bedömningar. Börjar bli farligt intressant att söka domarutbildning..... men det är också ännu en sak som kräver sin tid och engagemang. Det sistnämna har jag i överflöd men tiden?! Den blir ju inte mer desto mer man stoppar in i schemat har jag lärt mig. Tvärtom så rusar den bara förbi ännu snabbare.
 
Snickarna har kommit ännu längre längs väggarna med isolering i förrådet men ännu är det inget vettigt att visa er . Om ni inte är svag för gullfiberväggar vill säga ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0