Went all in för rosa

Efterlängtad hästhelg! Pysslat om de egna med bad och ridning. Bönderna har gödslat åkrarna i helgen vilket innebär att jag suttit på en inte allt för nöjd Spaniz. Inte blev det bättre när han upptäcke att kossorna själva stod uppradade längs staketet när vi kom på vår tänkta lugna tur i solen. Han reagerar på ett sätt som om det var kossorna som stod och kastade doftkulor mot honom. Tänk att kor kan vara så skräckinjagande.
 
Vi har städat av gården efter snickarnas framfart och i morgon väntar nytt byggmöte. Vi har bla lagt till uttag för ett torkskåp för hästtäcken i den gång som blir och jag har stått på det utrymmet som blir sadelkammaren och funderat hur vi ska inreda på bästa vis . exajting!
 
På lördagskvällen var vi bjudna på till bästa ridshoppen Ryttarstugans hösttfest. Plockmat, vin, mingel i massor och inte desto mindre shopping. Det blev 98% rosa denna gången haha, den v-neckade tröjan från HV-polo har jag suktat över länge och kände att det nog var dags nu. Mer schampo till Filles blekbad efter att ha slängt sig ner i sin "säng" och tumlat runt  bland spån och nylagd skit. Att ha en skimmel har sina för och nackdelar =)
 
Idag har jag delvis varit bänkad på läktarplats för att kika på träningar för den femstjärniga dressyrdomaren Gustaf Svalling. Inspirerande och triggande. Fyyyy så gärna jag hade velat vara med vid ett sånt här tillfälle. En synnerligen ödmjuk inställning till ekipagen och såklart - bra tips! 
Hade sedan på kvällskvisten träningar med flitiga ekipage varav två var nya tillskott. Tycker det är otroligt roligt att skaran ständigt växer. Nya ekipage, nya mål och utmaningar att både ta i tu med och få följa! =)
 
 Bland ritningar och nyshoppade hästkläder njuter jag
 
 Näe att ha byxorna på sig när man provar klänning går ju inte Cornelia, blir mycket bättre att dra ner byxorna till fotknölarna ;)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0