Planer för 2015

Jag har fått frågan om vilka planer jag har för 2015. Som alltid är planerna och framförallt drömmarna många men jag tror mig ändå ha en rätt realistisk bild av hur året ska genomföras =)
 
Filipin fyller i år 31, han är i vanlig ordning en frisk fläkt i vardagen. Passen fylls av lösgörande och varierat arbete på olika underlag. Ridhus, utebanor, uteritter osv. Vi ska ha så roligt det går tillsammans och njuter båda av sköna barbackaturer med bus. Jag tränar honom ca 4 ggr i veckan för att hans kropp och kanske framförallt knopp ska må så bra som möjligt. Utan ridning blir han fruktansvärt rastlös och ledsen. Han vägrar förlika sig med pensionärsliv och ska därför heller inte behöva göra det  =)
 
 
 
Gazpani fyller i år 23..... gaaah vart tar åren vägen?! Liksom med Filipin har vi gjort en helt fantastisk resa ihop. Där vi började vår tid tillsammans för 13 år sedan med att folk berättade för mig att han troligen inte skulle kunna gå en LB på godkända procent. Jag tror vi motbevisat de folk i kring oss en efter en genom åren vi klättrade i klasser och procent. Förra årets mål var att stärka oss båda i MSV A1 och Prix St:George, hitta bra ridning och känsla på banan och kvala till nationellt. Det var mål som vi också uppnådde! För 2015 har jag sagt att vi inte har fokus på tävlingsbanan utan fortsätter att stärka och träna i det tekniskt svåra momenten för högre klasser ändå. Detta mest för att inte stagnera, bli enformig och omotiverad till vardagsträningen utan att hela tiden ha en strävan efter att komma liiiiiite lite längre. Är det sedan så att Spaniz känns fantastisk fin under våren och sommaren så är det inget som hindrar att vi går ut och rider ännu någon George. 
 
 
 
Min sadelkammare......well, tanken är att sadelkammaren i stallet rivs och här byggs istället en tredje box. Sadelkammaren byggs istället i det intilliggande förrådet, lite större och med torkskåp för täcken. =) 
Stallets tredje box ska så småningom fyllas med teamets nya stjärnskott ;) Dvs det börjar bli dags att kika på unghäst med önskade kvalitéer. Även om det varit slitigt så har Spaniz (och jag) lärt oss massor genom åren och han har även gett mig mersmak. Nu vill jag lite längre =) 
 
 
 
Har en stående "inbjudan" från Linda att träna och tävla Brian. Vi har ju gjort en del pass ihop och även ett par starter med bra resultat. Kanske är detta något som kommer utökas då vi har planer på att han minst ska gå MSV C i år och vid senaste passet jag red honom så började vi även lära in det här med byten lite mer på allvar. Krävs lite planering kring detta för att få det bra så vi får se vad Linda och jag gemensamt kan komma fram till =) Jag är iaf väldigt tacksam för förtroendet! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Får hoppas på ett bra år!! :)))

2015-01-20 @ 20:46:37
Postat av: Linda Andersson

Han är din när du vill vet du :-*

2015-01-20 @ 23:09:15
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0