Visningslördag i snöstorm

Hemma från en snöig jobbdag då det åter arrangeras stoooor visningshelg. Som sommarmänniska lär jag ju villigt erkänna att jag gillar vår stora visningshelg i aug mycket bättre. Soligt och varmt för det mesta och man kan bjuda till med nåt smaskigt till varje visning som är från morgon till kväll. 
Såhär på vintern så rör jag mig som en ispinne, ser ut som om varenda ben i kroppen har låsts fast när man steppar över islagda grusgångar, för att inte tala om den halslösa kroppsbyggnad man får i snöstormen då man jagar runt i dikena för att rädda "Till Salu" skyltar som plogbilen satt långskott på. Kan säga att det är med rosiga kinder och kalla fötter man så öppnar dörren och välkomnar visningsgästerna. Det är förstås tacksamt när säljarna tänt en liten brasa eller dragit på golvvärmen i köket. 

Njuter av en vaniljlatte och ska sedan agera chaffis in till Gävle åt min kära sambo som idag hjälpt mig med mockning och intag av grabbarna grus. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0