Ledig helg - hästhelg

Februari och det har redan hunnit vara vår i luften. Uppfarten har därmed liknat en skridskobana, förrädiskt hal sådan då min bil inte stod parkerad där jag lämnade den kvällen innan upptäckte jag när jag skulle åka till jobbet här om morgonen. Den hade glidit både neråt och åt sidan.... oooups!
 
Hahaha ser ni rivmärkena!? iiiiiih....


Hagen har ännu inte hunnit smälta ner till lerpöl iaf och det har varit riktigt angenämt på hästryggen för ett tag.
Jag hade en ledig helg för första gången på det här året tror jag bestämt. Dagarna fylldes istället med lätthet av hästar :) Grabbarna har fått sig sköna joggingpass där fokus legat på lösgjordhet och kontakt.
Även spenderat tid på läktaren och insupit inspiration under Birgitta Kjellin träningarna. I vanlig ordning skulle jag ha varit med och ridit, meeeen allt har inte gått riktigt enligt planerna så jag hoppas på nästa omgång. =) Men älskar också att bara få sitta med en kopp kaffe och prata hästar med alla vänner och bekanta under ett par timmar.
Söndagskvällen bestod sedan av dressyrträning med "mina KRK-ekipage". Pigga ponnysar och hästar med ambitiösa ryttare. Energiboost inför ny arbetsvecka och lagomt till man nu börjar känna sig urlakad så visar det sig att det är torsdag i morgon, jämn vecka, vilket innebär en kväll i Österförnebo med gänget där! =) YAY! 
 
Nöjd Fille tycker själv att han gjort en kanoninsats under sitt lösgörande arbete. Da King! =) 
 
Amanda och Xá var sist ut ikväll och fick avsluta nöjda efter att ha visat ett par luftiga byten. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0