Samhörighet - Ridsporten kan!

Oj oj oj.... det kan ju knappast ha undgått någon att det blev rabalder kring Jerringpristagare Peder Fredricson. Tyvärr får man skämmas över vissa krönikörer och idrottares uttalande. Jag svär lite inombords och tänker inte vara ännu en som ger mig "in i leken" att försöka bevisa något Peder och Ridsporten redan har bevisat. Det känns som att uppfinna hjulet på nytt. Ridsporten är stor och jag är stolt utövare av en sport som kräver att så många pusselbitar måste blir rätt för att man ska komma något vart.
Jag gläds också åt att när det verkligen gäller så är vi enade, de på senare tid uppkomna kyliga kommentarerna,  diskussionerna och meningsskiljaktigheterna faller i skuggan av vad idrott också många gånger handlar om - samhörighet! För alla vill egentligen samma sak, men på olika vis, och det är att ha en välmående häst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0