Hoppa, dansa gör vad du vill - men vad du än gör stå inte still...... *sjunger*

Det var Spaniz och min melodi på träningen idag. Onsdagens övningar hade fastnat och var mycket enklare att genomföra idag *pust* Då är vi back on track igen. Så därför gick vi vidare med "bounce" träningen =). Spaniz är efter Napoleon och har desvärre ärft sin fars bakben. Det är ingen gummihäst direkt men eftersom han ständigt verkligen anstränger sig för att göra sin ryttare till lags och själv verkar tycka att det är kul med utmaningar - även om dom är jobbiga- så går det att utveckla tekniken iaf =)
Det var pust frust kick tram gung tramp fraaaaaam .......pust frust tramp jogg skutt jogg fraaaaaam....pust frust jogg fraaaaam. *massa klappar* Kände på några byten innan jag skulle avsluta men då vart det plötsligt överladd i turbosystemet och rejäl understydning vid "rattomslag" Fick igenom ett par med fin gest i alla fall och kunde nöjt trava av grabben.


Hade Spaniz egen "snuttefilt" med ner oxå. Världens mest praktiska handduk från Horze att ta med sig när man vet att hästen kommer svettas i ansiktet =)



Eftersom jag fortfarande är utan bil var det pojkvännen Per som svänga in på vägen hem från Sthlm och köpa mat hos Ryttarstugan. Spaniz är inte jätte förtjust men Fille som inte ska äta det älskar det så klart. Men han är ju ponny och älskar allt som börjar på m - mat, mamma, motionera, mysa, mobbas....


Hemma var det jobb som gällde. Samtalade lite med min mentor också som är helt grym!!! Under studierna och gästföreläsningarna så pratas det mycket om fördelarna med att ha en mentor på företaget. Sedan jag klev på resan med Förlag Albinsson och Sjöberg AB så förstår jag verkligen vad man menade. Det kan låta lite flummigt men precis som vi ändå behöver tränare (mentor) som vägleder oss i upplägg osv kan det vara skönt att ha en "mentor" som tror på oss i arbetslivet.

För övrigt är jag skitglad att flummot Johan åkte ur Idol idag. Det var f-n på tiden. Som domarna själva sa, antingen älskar man honom eller så rentav hatar man hans verk. Men domarna har ju verkligen pushat för att han ska vara kvar tycker jag. Ta som exempel när grabbfan sjunger "here they come the beautiful ones" flaxar med armen och himlar med ögonen. Medan joryn sväljer allt som nyvispad grädde med en hallonbåt på och säger "Trovärdigt!!"
Men skojar dom eller?! Nej, äntligen slut på kraxande och flaxande Johan i Idol och hans skara andnöda t-shirts fjortisar på första rad. *hurra*
Det firades med starkglögg. Närmare bestämt Blossas säsongsglögg de hade -03 *smask* De säljer ju värsta kitet nu med smakerna från -03 till -07  för oss som aldrig hann på eller hittade några det gällande året =)

Hoppas höra något från "Syster" Ankie i morn om hur visiten på Globen och clinicen var. Har man inga egna syskon skapar mig sig några väl utvalda. Jag har två småsyskon i form av Ankie och Fredrik hahahah



Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Haha.... jao jag kan i regel läsa det i alla bloggar jag följer. Och håller dessutom med !! :o)



Johan sku' vart ut ur Idol för länge sedan... han kan tamejfan inte ta en enda ton. Hoppas Kevin vinner !! ;)



---



ps. om du svarar, så svara i min blogg (senaste inlägget) istället för din egen så kan man hålla dialogen igång) + att du får fler besökare. :)

2008-11-29 @ 13:44:38
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: Christian

Roligt att det går framåt med träningen blir glad för din skull och skickar en elektronisk kram till Spanizen



Men... men.. mig da? :o iofs jag är mindre än Ankie så jag kan agera maskot på tävlingarna medan hon agerar paparazzi-fotograf. ;D



Kul då såg jag inte bara i syne eller att jag var ½ osäker.. utan att det verkligen var Ankie som jag såg 9-10 gånger i Annexet (vilket nästan bara innehöll skt i år suck*)

2008-12-01 @ 00:36:22
Postat av: Ankie

Hej skruttan alla männskor behöver syskon å du å jag blev utan :( så då får vi varandra, å då får man ju välja fritt å får världens bästa ist för ngn skit ens föräldrar producerat ;) haha.



läst min blogg om globen fredag? sitter å letar en tid över att slriva om söndag... men massa äckliga flygplan i luften som ska ner nu. arghhh



denna kristian får ju gärna ge sig till kännna en dag, gillar inte folk som skriver å pratar om en som man inte känner (eller kallar min laffe för leffe asg) eller har ett ansikte på (sett mig 9-10 ggr wooooa lugn i stormen jag såg inte denna ngn en gång...)



pöss

2008-12-01 @ 19:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0