Tillbaka till ABZ

Vaknade av väckarklockan och betedde mig som den snooze-mastern jag är. *tryck snooze, vänd och gosa in dig riktigt ordentligt i duntäcket*
*klockan ringer igen* ok ok ..... vänder om slår på tv:n och kikar på The Voice i 5 min innan jag masar mig upp. Att säga skuttar skulle vara en hiskelig överdrift.  Klär på mig lager...på lager....ja och ett lager till för att vara säker på att inte frysa när jag vandrar mina 15 meter till stallet. Man skulle faktiskt kunna tro att jag befinner mig på Antarktis under vintern men kommer faktiskt från Gävleborg. Jag ska förtydliga - 1,5 timmar från Stockholm ;)

Hästarna är iaf väldigt duktiga på att värma ens hjärta. Så snart jag öppnar stalldörren så mummlas det och gnäggas, jag är såklart övertygad om att det är mig de saknat och att det inte är längtan efter maten som driver dem.
Medan hästarna myser med sitt morgonhö och lyssnar på morgonradio knatar jag ner och käkar några torra rostisar.

Träningen gick sisådär, Spaniz och jag var ner i ridhuset. Eftersom jag återfått glöden och längtar ut på tävlingsbanorna så satsas det mot MSV A igen. Fast idag backade vi bandet ett par sekvenser - tillbaka till ABC. Spaniz såg ut som ett stort frågetecken när jag plötsligt rörde om i skallen för honom i ett försök att bena ut ett par begrepp. - Varför kan jag bara inte få göra som jag brukar mamma!? Måste jag verkligen lyssna till 110% ....gaaaah jag tror jag har brytit benet... va? bakdelsvändning..... DET kan jag! och jag kan göra det jättefort....eller med sisådär 130 tramp.
Efter  många återupprepade skänkelövningar, allt från vändningar till sidvärtsrörelser och avbrott resp igångsättningar så verkade det iaf gå upp ett ljus för herrn - Man måste vänta på mammas kommandon och utföra önskad uppgift direkt när hjälpen kommer! Yeah....då slipper hon ju krama mig så förbaskat mycket med sina ben jämt oxå=)
Tror vi ska göra en repris på detta i morn.

Lille Filip och jag hade mysstund och laddar inför morgondagen.

Så träffade jag kusin Krister nere vid ridhuset så vi blev att stå och snacka en stund medan mina lår förfryste. Han har ju vairt på lyxig golfresa i Portugal så jag ville veta alla detaljer ;). Fem stjärnigt hotell och åtta av landets bästa golfbanor. Kunde inte låta bli att retas lite, för det är väl bara chefer och hovslagare som har råd att resa dit hihihi

                        Filipin                                                           Gazpani

Kommentarer
Postat av: Christian

Vet inte vart jag ska börja kommentera. ^^

Jag älskar ditt avslappnande och roande sätt att skriva i bloggen. - Tackar :)

Utmaningen och målet att rida Msv A lät som ett bra mål för er båda, jag hoppas bara att det blir runt 08a trakterna som är så otroligt farliga att åka till :p



/Christian - Ser fram emot nästa blogginlägg

2008-11-26 @ 22:19:41
Postat av: Ankie

Hej gumms! nu vill vi ju bara veta hur d gick m reprisen idag m spaniz! Här har inte ridits sen lördags pga den jävla snön å nu har den mage att smälta undan nu när den trasslade till det så först... morr



lövisar till dig å hättarna

2008-11-27 @ 22:09:55
Postat av: Patricia

Hmmm....går verkligen enligt planerna för dig baben! Jag tror bestämt att du måste flytta till varmare breddgrader - dvs hit! fniss Ja och hur det gick med Spunkas ser du ju i min nyligen updaterade blogg ;) Fasen jag har klara tre dagar i rad..... hurra



Massa Löööve

2008-11-27 @ 23:43:35
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0