-_-


Jihuuuuuuu överallt jag tittar är det vitt vitt vitt...... :P
Jag fick sovmorgon i morse! hehe Per gick upp och tog hästarn så jag kunde ligga o dra mig. Varje gång jag löft på huvudet och kollade ut genom fönstret såg jag snön bara vräka ner. Tappade ner huvudet i den djupa dunkudden varjegång - vill ha sommar NU!
Träningen gick bra med Spaniz, vi flexa öppna, sluta, förvändsluta, rakrikta på volter i så väl trav som galopp och förvänd galopp då han fick sätta sig lite på bakändan. Godisbelöning - såklart! Osså hade stackaren lyckats bita sig i tungan, gäller att hålla ben o tunga på rätt plats när mammsen börjar kräva saker.

Tyckter synd om alla ponnyryttare som skulle till "Fältis" idag och tävla i Toyota Cupen. Går lokal ponny dressyr denna omgång. Och när vi ändå är inne på att tycka synd om linjen så träffade jag L i ridhuset. Hästen precis opererad för att ha fått gaffelbenet avsparkat i hagen. Tur i oturen att det inte vad gaffelbandet åtminstone. Men de hade ju kommit så långt i utvecklingen så det var dags för frökens tävlingsdebut snart. Men nu får de minsanna vänta ytterligare några månader.... =( Man får vara glad för var dag man har en frisk häst. Vilket påminner mig om att det snart gått ett år sedan Spaniz hade sitt kolik anfall och stod med dropp o hela tjofräsen över natten. Per o jag vakade dygnet runt då. Men allt fick ju en bra utgång...turligt nog eftersom Spunkasen redan är opererad för magomvridningen en gång för många år sedan.




Huuum..... antar att det bara är till att skotta haha



Vilken tur att Per valde en Touareg som hyrbil medan BMW:n är på fix efter att den blivit påbackad.
Lite snö är inget som sätter stopp för det här kraftpaketet med V6:a  =) I morn ska den nog allt få hjälpa till o dra loss trailern och lotsa den ner till Jimmys verkstad för bromsbyte. Nåt sånt här borde man fasen egentligen ha, fast kanske Tiguanen isånna fall :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0