I Like it Big


Yepp! That´s true.... stora muffins (får inte äta muffins mera), stora presenter (inte alltid de bästa), stora summor ( bara om de är inkomster). Den nya lärdomen om mig själv är - jag trivs i stora bilar ???? Whaaaaaaat?????
Jag är sportyspice utan spice ju. Jag gillar små ettriga BMWs och andra snabba, fräcka byggen. Men faktiskt har dagarna tillsammans med Touaregen varit grymma. Man sitter helt undebart i nåt som känns som en skinnfotölj. Jag kan välja att göra alla gupp i stortsett omärkbara eller dra på sportläget och dundra på med rumpmassage. Att jag ens skulle köra med automatlåda en dag fanns inte på "måste göra listan" direkt men fy vad jag fnissade när jag satte lådan på sportläge och trampade plattan i mattan. Motorn röt och bilen sköt iväg på ett sätt jag inte var ritkigt beredd på - trots V6:an!
Men tror jag blev som mest såld när vi ställde diffen och drog loss min insnöade trailer med låsta hjul. ALDRIG att audin hade orkat dra lasset i den lilla slängen från trailerns parkering eller ens orka släpa den ner de 700 metrarna till Jimmys verkstad. BRAVO TOUAREG :P
Känns kalas att trailerns bromsar äntligen blir fixade och att vagnen snart är brukbar igen. Lite lack på sen bara så är den perfekt ;)

Men om man nu skulle köpa en sickendäringa bamsebil för trailerkörning. Tror jag att jag skulle satsa på en Audi Q5...eller BMW X6 eller.... VW Tiguan?!  Jaaaa alltså om jag fått en sådär fet summa på inkomstkontot vill säga.... men stora summor verkar mest bara kunna gå utåt....  :/



Vilken skulle ni välja?!



Nya Audi Q5




Nya BMW X6



VW Tiguan

Kommentarer
Postat av: Holme

Jag skulle INTE valt bmw:n. Någon av dom andra är mycket snyggare :)

Tiguanen känns nog bäst ändå rent spontant.

2009-01-28 @ 10:37:49
URL: http://agnanaurion.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag skulle valt BMWn för att den är mycket rundare än de andra. Jag gillar runda bilar. ;) Haha.



Jag tyckte att Stardust var heeeeeelt ok. Väldigt söt film. :)

Tack för att du håller tummarna. Vad händer hos dig idag?

2009-01-29 @ 07:16:49
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Thorssa

Chefen har en vit X6 med största dieselmotorn och den bilen är en best! :D

2009-02-06 @ 23:08:32
URL: http://thorssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0