Hopplöst?

Idag har det varit en såndär riktig jäkla nedrans skitdag =( Inte på så vis att något har gått galet eller allt går emot en på en och samma dag utan jag har bara kännt mig så nere.
Inte golvad, det blir jag aldrig, men klubbad. Man tänker på tiden man har bakom sig, tiden man har framför sig, vad har man planerat? hur ska livet egentligen se ut? vad ska jag "ha" inna jag känner mig nöjd i livet och jakten efter totaltillfredställelse slutar? Är det svårt att nå dit? Vad händer om jag inte uppnår mina drömmar? Orkar man slå ihjäl dem en efter en och bara gå vidare? Skulle jag verkligen låta det hända?....Nej! 
Alla har vi nog vissa drömmar som vi är beredda att slåss för tills vi hovat in dem.

Tog Fille och red ut med L. Hon hade en likadan dag som mig, då allt känns hopplöst, allt blir ryckt ur nävarna på en. Vi satt typ och spydde galla ikapp om livets elända. Kändes  genast mycket bättre när jag var tillbaka till stallet. Det känns alltid skönt att veta att det finns fler som känner och tycker precis som en själv, allt går inte som på räls för alla andra. De kämpar minst lika mycket som dig.

Ibland har man dagar där man bara glömmer allt gott man har, allt man faktiskt lyckas bygga upp i kring en, de drömmar man redan lyckats införlivat - även om det kan kännas hopplöst ibland GLÖM INTE ALLT DET DU REDAN UPPNÅTT. Du är bra! Jag är bra.........

Kommentarer
Postat av: Erik

Vad har man kvar att kämpa för om man når total tillfreställelse? Då är ju allt klart, kan man lika gärna lämna in för gott nästan. Så ser jag det.

Därför är några av mina livsmål satta till pensionsåldern :)

2009-03-05 @ 23:49:20
URL: http://agnanaurion.blogg.se/
Postat av: Beffa

Jag har haft honom i 11 år i maj!

Har ju inte möjlighet till ridbilder/film så jag antar att det skulle vara ganska trist att se film på honom i hagen ;) haha! Men borde väl kanske ta lite mer bilder där man ser hela kroppen iaf!



Tack!, detsamma! =)

2009-03-06 @ 05:37:51
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Ankie

Tänk va en ridtur kan göra med en! Oftast vill man helst inte alls rida när man kommer t stallet och man går å drar på det men sen pallrar man sig upp å då e man ute i en timma å e överlycklig när man kommer tillbaka. Eller så går man å har en pissdag på jobbet å bara längtar till å få komma hem å rida å när man väl får d så e livet bara såååååå underbart. Eller så har man som du tur en dag å får sällskap å så får man uschla av sig lite (oftast blir d inte ens ngt jobb m hästen för man pratar så mkt så när man kommer på tillbaka till stallet kommer man på att man ridit i två timmar å bara skrittar på lång tygel...) å så känns d lite bättre!



Fram för hästar som terapimetod!



Men jag håller med Erik, man måste ha mål i livet även framåt som man kanske inte kan nå innan man dör annars slutar ju livet när man nått alla mål... Man ska ha korta mål som man kommer att klara snart å sen långsiktiga!



kram!

2009-03-07 @ 12:48:21
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Heja heja min fina Ia å Spaniz

ni dansar banan fram som vore det ett enkelt quiz

Flyt i traven och massa power i galoppen

domar´n tycker allt e toppen



Heja Heka Heja!

2009-03-08 @ 13:01:44
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0