Vi laddar.....



Hade en väldigt lärorik stund i ridhuset idag. Efter avslutat ridpass med många gymnastiska övningar ekade Fredrik B`s rörst i skallen "den här hästen skulle behöva handarbetas lite". Så sant så sant och efter dagens övningar tyckte jag det verkade rätt lägligt både tränings- och planeringsmässigt inför helgens tävling. Så jag skuttade av, förberedde med sockerbitarna i fickan - såklart. Osså la jag upp en strategisk plan i huvudet. Med TOTAL fokusering på bakbenen "tap tap" "tap tap" och dessutom lite halvyr av att stirra neråt snubblar jag plötslig över den förbannade pallen. Som det dessutom var jag som placerat på just den platsen. Medan jag ramlar ser jag i slowmotion hur Spaniz äntligen reagerar så som jag försökt få honom att göra innan med mina övningar. Så samtidigt som jag ramlar och försöker att inte bryta nåt på denna förbannade pallen sträcker jag på mig som en dåre så jag ändå kan ge honom chansen att dansa på. Upp hinner man ju alltid innan någon annan ens hunnit reagerat över att nåt jävligt klumpigt hänt. Jag menar man har väl halkat på stan förr Så alltså, vid handarbete håll dig så långt ifrån lösa ting på banan som du kan, skaffa två ögon i nacken så du ser ALLT (folk kan faktiskt flytta saker närmare dig) och klä på dig största möjliga vadderade dräkt som möjligt


Kommentarer
Postat av: Ankie

Vad e d där för fint kort? (har jag inte sett förut) två snyggingar och typ högsommar kan det bli bättre???!!!



hoppas trimmandet går bra!

kramar

2009-03-04 @ 07:42:21
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0