Schlagerskutt

Kollade på schalgerkvalet igår. Otroligt roligt att Sverige gick vidare!
Marlena gjorde ett toppen uppträdande och är lika charmig som vanligt. Fast jag gillade hennes svarta klänning bättre än den här vita.... även om den kostade sisådär 400 000 mer ;)
Efter att ha sett halva startfältet undrade man ju om det var EM i tokeri i samband med schlagern. Fy fasen hur en del såg ut och lät - vad håller de på med. Bara av den anledningen vart man ju orolig att vi inte skulle gå vidare - vi hade ju för fasen ett av de mest seriösa numrena, ja kanske rent av det mest serösaste och profisionellaste till och med. Minns inte vilket land de sa att var våra största konkurrenter som körde med liknande opera tema.....men att kalla dem konkurrenter var fan ett skämt. Osynkade och gapiga .....urk... fick ont i öronen.

Helt slut i kroppen efter dagens hoppträning......gick sjukt bra! Gud vad han är duktig min lille bruna. Är ju typ jag som ställer till det för han - han är iaf alltid på och sköter sin del. Jag har en tendens att bli kvar framme över halsen när vi hoppar studs och då försvårar jag ju för honom när han ska ta i och hoppa den HÖGA oxern ut. Lena skrattade åt mig "Du är rolig du, du berömmer dig själv när du rider frammåt" hihihi fast jag berömmer Spaniz för att han gör som jag ber när jag äntligen tänker rätt ;) Har ju en tendens att vilja backa fram till hindrena när det blir lite högt och läsktig hihihi. Men som idag när jag tänker rätt och Spaniz bjuder till mot hindrena och verkligen suger tag i dem då vågar ju jag desto mer och kan göra klart och inte distrahera en massa =) Så massa beröm och klappar på bruno idag så han blir pigg, glad och har självförtroendet på topp till i morgon när det åter blir dressyr på passet. 
Var inte det minsta glad på honom efter måndagens träning så han fick till o med stå igår för jag var fortfarande arg och ville inte sänka honom. Han ska tycka att det är kul o hålla på med alla trix och självmant vilja göra dem. 

Till helgen blir det iaf start i Edsbyn. Rider två klasser för första gången på flera år. Men känner att jag är ute efter att få lite rutin på banan igen och förhoppningen var att klasserna skulle bli stora så Spaniz hann vila upp sig ordentlig emellan. Nu blev det knappast så och jag kunde inte stryka mig för då skulle tävlingen ställas in. =/ Men jag tycker det ska bli skit kul. Behöver kanske inte kräma ur honom allt i La:5 utan spara lite på krutet till msv b:3 ... som för övrigt har fått ett jäkla flummit galopp program men bitvis rätt roligt oxå.....

  

Kommentarer
Postat av: jessika

jag kommer nog upp och kikar jag med. men lyckas få ett astmaanfall idag på jobbet som hållt i sej ända till nu så vi får se hur jag känner mej imorrn :) bor ju i bollnäs vettu, så bilen står där på bilmetro :) och tanten va faktiskt snäll och trevligt men det lät som om hon inte ville ta på sej men hon erkände ju till slut så jag få bilen lagad :) han ringde idag och sa hur mkt det skulle gå på. "en sån fin bil får man inte för dessa pengar, så jag ska slåss för att få den lagad" så lit nöjd är man ju :) kanske ses imorrn då, annars lycka till :D kan ju heja mest på dej imorrn, eftersom inte syrran är med ;)

2009-05-15 @ 17:16:56
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

RÄTT LÅT VANN, för första gången på många många år. Jag har alltid haft Island som favorit sen semin, men Norge förtjänade helt klart att vinna. Alexander Rybak påminner så mkt om Renars Kaupars i gruppen Brainstorm från 2000, som framförde "My Star" i ESC då som jag verkligen tokälskade då. Har ala Brainstorms skivor å har även varit på en Konsert med dem i Kungsträdgården 25 Maj 2001. ;)



Azerbaijan och Aysel var klart sexigast å hetaste artisten, no doubt !! :o)

2009-05-17 @ 10:09:39
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0