What a lovely wednesday

Idag lyckades jag äntligen sätta mig och fokusera ett par minuter på att skriva en kort..... kort presentation att lägga på KRK´s hemsida. Har ju blivit beviljad från ridsportförbundet att få ingå i projekt "motivation och inspiration" som en av de tränare där medlemmarna få utnyttja sina bidrag på =) SKITKUl!!!
Men kändes mest som om jag stolpade upp endast ett fåtal av de saker man gjort här i livet... hihi

"Patricia satt för första gången i sadeln som 11 månader gammal och var därmed stämplad för livet!
Patricia examineras till sommaren som C-tränare i dressyr och har sedan tidigare en hästskötarexamen. Under ponnytiden tävlade hon framgångsrikt upp tom FEI och var bland Sveriges topp 15 ekipage. Många fina meriter och titlar togs efter långt och hårt arbete vilket uppmärksammades med Prinsessan Madeleines Stipendium. På storhäst tävlar hon nu med hästen Gazpani och det upp tom MSV A."

Osså vräker jag på med ännu en bildbomb på Spaniz som skötte sig kalas idag. Mycket bättre frammåtbjudning och rörelse i ryggen så plockade upp honom en aningen och jobbade bakbenen mer inunder mot vikten. Galoppfattningar på rakt spår på kvartslinjerna för att känna att jag har honom på plats mellan hjälperna och att han spårar. Samma här tänkte mycket frammåt uppåt innan fattningarna för att få honom trampa under mer och göra större gest = jobbigt tycker Spaniz. Sen favvo övningen att sicksacka i trav och galopp endast ett par spårng från spåret och sedan tillbaka igen. Då får man både jobba med balans, styrka och kan kolla att han är med för skänklarna, annars blir han innan man är klar iaf =) Avslutade i galopp med att flytta ett par steg in, ett par rakt fram och sedan byte för att göra hjälperna extra tydliga *taaaaaadaaaaaa* Klockrena byten, ett åt vadera håll, massor av beröm och avslutande travarbete lång och låg på ständigt nya vägar =)

I morn blir det nog en busig skogstur för store brun =)



Pepptalk inför dagens träning, det mest går in på ena sidan och ut på andra tror jag ;) Bara ord som mat, ut och GOS som fastnar =)

På väg...*jiiiippiieeee* off we go!


"Fadder Per" som faktiskt investerat i Spaniz fina Pessoa-täcke!


Kommentarer
Postat av: Camilla

min dam kan tricket, nästa gång jag rider kommer hon vara riktigt jävlig bara för att bevisa att hon gör precis som hon vill.. men varannan gång sköter hon sig prickfritt så jag står ut ;)

2009-10-22 @ 13:05:58
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: N

Snälla, skulle du kunna rösta på Black Jack till årest häst? Gå in på den här länken, http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=57162 å sök på Black Jack. Dt skulle betyda mkt :) <3

2009-10-22 @ 13:40:49
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Villen fin häst, Pessoa bilden var riktigt cool :)

2009-10-22 @ 23:20:27
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0