I Lund... trots allt

Kom så äntligen fram till Lund för någon timme sedan. Tydligen inte alls min dag detta =/ Började med att försova mig så hela dagsplaneringen blev lite av pannkaka, men nåväl skulle ju iaf bara vara en resdag så om jag kom iväg 10 eller 12 kunde väl kvitta. Beger oss (pappa och jag åkte karavan) från Gävle mot Sthlm, där köerna väntade pga nån avstängd väg. Möter upp snälla Joel så jag får låna en GPS. Ska så påbörja resan från Sthlm mot Jönköping då någon troligen fått vattenplaning i höstregnet och nu förhindrar stora delar av trafiken *SUCK* gick hyffsat smidigt i min och pappas fil iaf TACK GODE GUD! Vi tuffar på stämmer av längs vägen att mat vid Tuppens världshus vore bra. Hör nr jag svänger in på parkeringen hur min bil pluttrar..... Åh neeej.... ljudet låter som om det kommer från avgassystemet..... Vi käkar iaf och funderar lite, kommer ut och ska fortsätta resan och bilen låter värre än både grannens folkrace bil och epatraktorn som brassar igenom byn ibland. Iaf i cupén - folk utanför verkar tycka att en bil med vinge nog ska låta på detta viset. Börjar ringa folk i hopp om att få tag på någon med garage i jkpngstrakterna så man kan lyfta bilen och se vad som hänt men helt utan framgång så vid J blev det helt enkelt att ta av åt Pappas lägenhet några mil åt "fel håll" och byta bil med honom. SEN kunde resan flyta på som önskat heeeela vägen ner till HGB och slutligen Lund. Dagens lärdom? Jag ska köpa Saab ;) Näääärå men tur i oturen att det gick att lösa. Nu är jag hos kusin Hanna sjukt trött och ska däcka i min lånade tältsäng =) i morgon väntar Flyinge! =)

Så sorry att jag inte svarat på inlägg och kommentarer men det kommer!

Kramar från Skåne! =)


Kommentarer
Postat av: Erik

Tur att det löste sig. Såg Fiddes annons på Z om garagehjälp...

2009-10-05 @ 02:25:49
Postat av: maria

fin blogg :)

2009-10-05 @ 17:37:47
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: Patricia

Erik >> Haha jaaa jag fick lite panik och började dra i lite tåtar. Pratade med pappa idag och han har fixat så den får komma in på verksta i morgon så har jag tur så är felt åtgärdat tills jag återvänder uppåt =)

2009-10-06 @ 00:15:20
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nej, tråkigt när hästen är på dåligt humör! :S Grejen är den att hon har vart hos en "dressyrryttare" i sommar som har knäckt henne, så nu tycker hon det är skittråkigt & gå på bana.. men hon brukar inte hålla på som hon gjorde igår, utan det är mer att hon "dör".. Hon brukar inte slå & hålla på..



Jag har inte ridit henne så länge, bara ca 3v & förra veckan testade hon mig en massa när vi red ut, försökte stegra sig osv, men då var hon inte sur så som hon var igår.. Då var det mer att hon skulle kolla hur jag reagerade, men eftersom jag inte bryr mig om när hästen håller på så skärpte hon sig.. Men hon var som sagt inte sur då :S



Ägaren har dock sagt att hon kan vara en jäkla bitch ibland, så jag antar att det hör till vanligheterna att hon har sånna dagar.. Men hoppas hon är roligare idag :)

2009-10-06 @ 13:10:10
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: maria

hehe jo.. va bara lite less på lla som klagar för att dom inte får typ den senaste mobilen.. helt rätt i att de bara är mänskligt och alla gör de :)

2009-10-06 @ 19:26:10
URL: http://iiaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0