Rustad för kyla

Mmm hade sett fram emot mysiga uteritter med hästarna idag, tyckte det var ganska skönt när jag var upp och morgonfodrade dem. Men efter att pratat med mamma som ansåg att hon höll på att frysa ihjäl när hon varit ute med hundarna så rustade jag mig genast med termobraller och dunjacka. Hade förvisso gärna behållt mössan på under hjälmen, men tänkte att det kanske var att gå lite till överdrift innan snön ens fallit. Dessutom som jag inte riktigt klok ut ;)
Behövde inte frysa så värst mycket åtminstone, fick jobba mig duktigt varm på hästryggen. Fille var som en liten vild kängru och ville gärna visa upp sina kvalitéer för byborna - så väl på som ovan mark! Spaniz är mer cool lugn men låser sig gärna i nacken när det blir lite läskigt. Liten jag på stor brun får rätt mycket att kämpa med då haha.

I övrigt så börjar Svenskt Avel- och Sportchampionat 2009 på Flyinge idag! 6-årigarnas dressyr är först ut och jag noterade att Sigrid Bergåkra Berglund från Hälsingland låg på andra plats med sin Primavera. Vilken var den hästen jag fastnade för när hon visade några av de hästar hon hade i träning under kliniken för Elisabeth Lundholm. Jag håller tummarna för dem och får hålla ett öga på den där resultatlistan =)



Fille gillar att studera kossor och tycker det är jättespännande att hälsa på kalvar...





Resten av veckan på Flyinge ser ut som följande:

 

Onsdag 14 okt

  • Dressyr omgång 1, 5-åriga hästar
  • Dressyr omgång 2, 6-åriga hästar
  • Löshoppning omgång 1, 3-åriga hästar

Kväll: Saluhästvisning av Flyinge AB

Torsdag 15 okt

  • Dressyr omgång 1, 4-åriga hästar
  • Hoppning, omgång 1, 4-, 5- och 6-åriga hästar

Kväll: Dopingseminarium med paneldebatt – Peter Kallings kommer och föreläser.

Fredag 16 okt

  • Dressyr omgång 2, 5-åriga hästar
  • Dressyr omgång 1, 3-åriga hästar
  • Hoppning omgång 2, 5- och 6-åriga hästar

Kväll: Middag med 25-års jubileum på Star Hotell i Lund.

Lördag 17 okt

  • FINAL dressyr 6-åriga hästar
  • FINAL dressyr 4-åriga hästar, testryttare
  • FINAL hoppning 4-åriga hästar
  • FINAL löshoppning 3-åriga hästar

Kväll: Auktion arrangör: SSHS  www.sshs.nu.

 Söndag 18 okt

  • FINAL dressyr 3-åriga hästar
  • FINAL dressyr 5-åriga hästar
  • FINAL hoppning 5-åriga hästar
  • FINAL hoppning 6-åriga hästar

Kommentarer
Postat av: Håkan - Imitjdesajn Photography

Hejhåpp och tack för dina kommentarer! Jo, jag valde högt iso för att jag förstod att flocken med rådjur skulle skutta i väg så fort de hörde första kameraklicket och för att få någolunda kort slutartid med telet så är man nästan tvungen att knappa upp isot. Sen beror det såklart lite på vad man har för kamera och hur bra den är på att hantera höga iso, men jag använder högt iso väldigt ofta, när jag var i Hornborgasjön i våras så var jag uppe ända på iso 3200 på morron vid 4 när det var dåligt ljus och resten av dan fotograferade jag tranor mellan 800 och 1600 iso. Ju bättre ljus det är desto mindre brus ger ju höga iso, så iso 400 kör jag nästan som standard vid ute foto, oavsett ljusförhållanden men då är min kamera rätt bra på brushantering ska tilläggas!

2009-10-13 @ 16:54:48
URL: http://imitjdesajn.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tyvärr gick du inte vidare i tävlingen:/ Men rösta gärna på din favorit och den du vill se intervjuas!



Kram Matilda! <3



www.maaatiiildaaan.blogg.se

2009-10-13 @ 19:00:35
URL: http://maaatiiildaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0