December eller april?


Trodde nästan att det var ett skämt när jag under fm stod i stallet och gjorde i ordning Fille för träning. Tyckte förvisso att det var smått kyligt när jag ilade över gårdsplanen men en mindre snöstorm hade jag då inte räknat med. Bytte genast vårjackan mot dunjackan och drog på mig termobrallerna.

Fick startlistan igår för kommande helgs tävlingar. Msv B4:an blev uppdelad i två klasser då vi inte var mindre 60 ekipage som ville rida den. Så 20 i en och 40 i den andra. Jag hamnade i den med 40 starter och som har samma domare som förra helgen. På gott och ont. Förhoppningsvis dömer hon lika hårt som sist, vilket jag tror för det är så hon oftast dömer så. Många extremt fina hästar med, några som svalt ett helt hav av gummibollar vid födseln och som verkligen sätter samlingen med böjning i höft, knä och has. MEN helgens start för min del går inte ut på att ens försöka slå dessa ekipage. Mitt mål är att komma runt med än mer tryck än förra helgen, några mindre missar.... helst inga, jag vill  ha gooood ridbarhet prog igenom med andra ord. Vad sen procenten blir spelar väl egentligen ingen roll så länge jag känner att vi experimenterar, men givetvis är målet satt över 57 iaf. Vi har ju för sjutton gjort detta prog på 65% tidigare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0