Hästar är bästa medicinen.

Urk, gick och la mig med huvudvärk och vaknade med densamma i morse. Blev så himla less. Sprängde duktigt innanför pannbenet ett tag så jag blev till och med illamående. Funderade på om jag skulle släppa ut hästarna och rida först nångång på em. Men visste att jag skulle bli att skjuta på det in i det sista isånna fall och vi skulle ju iväg på pizzakväll med KRK. Så de fick äta frukost inne som vanligt medan jag gick in o tog en stooooor alvedon och sov 30 min extra. Mådde egentligen inte särskilt mycket bättre när jag vaknade meeeeen det är ju nått smått fel på oss hästtjejer som anser att man faktiskt blir frisk på hästryggen så Fille och jag gjorde oss fina i ljusblått och drog ut på äventyr i skogen. Inte så mycket sol men riktigt skönt i luften. Dessutom var mitt hjärta väldans snäll och lydig, busade bara på mina villkor så vi hoppade lite över en urdikning. Fina fina Fille!
Lagomt hemkomna igen så ringde Ankie, vi pratade och pratade.... och pratade - ja, jäklar vad vi pratade! märktes att det var ett tag sedan vi gjort oss tid för varandra haha. Och jag hade egentligen ingen större lust att lägga på efter nån timmes prat men var tvungen då andra sysslor kallade.


Pizzakvällen var jättetrevlig och det blev hästsnack i massor - såklart! Min lilla elev Elsa med mamma kom oxå vilket gjorde mig jätteglad. Fast jag tror dom var mest glad ändå faktiskt eftersom jag bett dem komma, dom känner sig nog varmt välkomnade. =) Så rara! Jag har ju jobbat med mamma Marianne under 5 år på djursjukhuset. Himla duktig smådjursvet.

 


Kommentarer
Postat av: Ankie

Tack för en underbar pratstund igår, behövligt!



Löve ya!

2010-04-30 @ 10:23:09
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0