Tävlingsdag ett

haha Ankie och Chioli hugger värre än pirayor efter en summering från dagens tävling så jag vågar banne mig inte somna ifrån världen utan att skriva ett par ord här.

 Jag var som sagt superladdad... tyvärr var inte min kompanjon lika laddad. Iaf inte när han kom in i ridhuset. Var däremot väldigt lyhörd på utebanan för frammåtdrivande och förhållande hjälper. Gymnastiserade upp med lite övergångar och små tempoväxlingar i trav, galopp och  förvänd. Enkla byten som sedan rullade över i galoppombyten i språng. Några skrittpauser oxå inte att förglömma. Travarbete med volt-öppna-in i sluta och sedan oxå bara öppna-sluta-öppna-sluta i trappa både för att få honom att trampa in under sig bättre men oxå för att känna att jag kunde rida upp honom på yttertygel. Var väl lite här det började trassla för Spaniz tyckte det var mycket roligare att leka ånglok än att lyssna på mammsens samlande ytterhjälper.

In på collecting ring för att spänna bågen lite och kolla av lite halter, öka minska volten och jobba med yttersidorna så smått. Sen var det dags för banan och msv b2. Vi hinner lagomt kliva in så kom Spaniz på att han skulle trixa med munnen. Han som varit så nöjd med att jag bytt bett och allt! Blev att lätta av redigt i handen och lätta massor på stången bara för att försäkra mig om att jag inte satt och tjyvhöll. Startsignal och jag tänkte mest - vad skulle jag hit och göra?!

Plus sidan- Vi gjorde en jämn uppvisning utan några större tabbar förutom att frammåtbjudningen inte kändes riktigt ärlig. Men så fegade jag ur en del oxå efter att han gapat till, vågade inte pressa ihop honom som annars pga det. 
Alla halter satt som önskat, trampade in fint och ställde upp rätt och framförallt han stod still och började inte trampa. Sista uppridningen hade vi en 8:a på till och med. Viktig för dagen var oxå att bytena skulle sitta och det gjorde dem båda! Rena och fina!
I slutorna tyckte jag att jag fick bra tryck i grabben och god ridbarhet.
8 m glp volterna och 20 m halvcirkeln hade vi en bärig och fin glp. I de små volterna blev det nästan nästan för mycket piruett glp,, men hade honom väl mellan hjälperna där och kände att jag fick alla delar på plats. Böjning och spårning.

Vi belöndes med 63,27% och hamnade på en tredjeplats. Jag är nöjd med min älskade kompanjon. Det var första starten för året och visst hade rutinerade jag lite nervsprattel ;) Skönt att få detta kvitto när jag vet att vi kan rida hem ett par procent till. Bra utgångsläge!

I morgon försöker vi oss på en Msv B4 - håll tummarna för sjutton!!!

Kommentarer
Postat av: Catta

Håller alla tummar och tår.. ;)

2010-04-18 @ 14:56:14
Postat av: Ankie

Ja nu har vi hållit alla tummar å tår, var är rapporten då???? ;) (kolla inte min blogg bara för jag kommer inte orka uppdatera den ikväll, mina ögon går i kors redan...)



kramkram

2010-04-18 @ 20:21:07
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: chioli

Tack för rapporteringen!

2010-04-18 @ 21:18:15
Postat av: Boråsryttaren

sv: joda det är bara bra sj? :)

2010-04-18 @ 21:32:24
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jo första grillningen är helt klart bäst! :)



Jag har faktiskt inte skrivit så mycket om flytten i bloggen. Men första maj så flyttar hon som bor i huset just nu ut. Så då flyttar vi in och börjar renovera för golvet, tapeterna och köksinredningen gick inte riktigt hem hos mej ;)



Det är ett hus ute på landet, 1mil ifrån där mina föräldrar har våran hästgård så Ebba (min dotter) slipper byta dagis mm så det känns toppen bra!



Huset har ett stort kök och tvrum, 3st sovrum, 2st toaletter, ett garage, en bastu och två uthus och en lekstuga och en stor altan ovanför sjön.

2010-04-18 @ 21:53:22
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; Åh tack :D Jag fick ett presentkort på massage och lite pärlhalsband av min lillasyster, pengar, presentkort på kläder :P

sen ska jag få något mer i veckan men vet inte vad xP

2010-04-19 @ 09:04:55
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0