Ia-träningen

Det var en trött, trög och svårmanövrerad "Spunk" som visade sig för Ia förra onsdagen. Men tog på mig det, för dagen innan var han ärtan pärtan puff och jag njöt kanske lite för mycket av det. Damn! Men men om några månader orkar han förhoppningsvis än bättre =)

Hade bitvis svårt att hålla alla delar på plats, och jag är inget större fan av att göra byten över medellinjen, den kommer på tok för snabbt!!! Måste lära mig att hålla samman honom i bågarna så jag slipper få 10 000 saker i huvudet på 10m.

Vi jobbade en del på piruetterna, och fick ytterligare lite tips på vad som ska göras. Känns jättebra ända fram till själva vändningen för då går han in i sig själv så jag måste verkligen träna på dem och känna att jag helatiden kan rida rakt fram ur dem om jag så vill. Han blir lite hängande på min innerskänkel nu. Jobba jobba jobba......

På plus sidan är iaf att jag fått in snoken lite mer nu och efter att ha ridit med Aachengrimman endast dagen innan träning och åter tillbaka på engelska under Ia-träningen så hajjade Spaniz läget. Truten ska vara stängd! Iaf när jag vet att han är lösgjord i hela kroppen.


Kommentarer
Postat av: Catta

Fina fina Spaniz! :)

2010-12-01 @ 18:35:05
URL: http://catarinam.blogg.se/
Postat av: chioli

Jisses så trevligt :-))) , jag njuter och inspireras !!! Tack!

2010-12-03 @ 09:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0