Uppladdning för helgen!

Igår skulle jag ju ut och pulsa och busa i snön med Fille. Värmde upp på plogad grusväg så leder, sener och muskler kom igång ordentlig. Sen blickade vi ut över hagen och klev rakt ut i havet med snö. Pluffs.....
Känndes som om Fille sjönk som en sten och försvann. Vi fick promenera upp en gång som vi kunde hålla oss i för att glpera i bara ett par var i vadera håll. Våga inget mer trots att det var lössnö. Så idag var det ju jogging och mjukgörande av musklerna som fått simma runt i snö havet. Tror att han var lite spänd i rumpmusklerna men det släppte till riktigt bra. Och framförallt tror jag Fille var riktigt nöjd med att ha få träffat tandläkaren förra veckan. Han hade ju inga stora piggar utan bara lite ojämnheter som vi tog hand om. Han bjöd verkligen på ett  ärligt stöd och sug i munnen under passet. Till och med i glpen... kändes sååååå mycket mer ridbar. Gud vad kul! Eller så hade han bara en bra dag... :)

Spaniz och jag var ut på spänniz tur. Försöker leka fram mer och mer samling ute eftersom jag ofta får en ärligare frammåtbjudning då. Och för att kunna samla så måste jag ju ha något att ta av, funkar ju inte att backa mer om man redan har backen i  =) Får se hur det känns i morgon, inte riktig bestämt vad som ska göras då. Men något lagomt inför helgens träning för Maggan - tränaren vars skugga jag var för någon helg sedan och kommer att vara x antal gånger till. Ska bli toppenkul att få lite ny feedback. Kanske bjuder jag på lite film då oxå ;)


Dagens "dresskode" - Pikeur!
Både upp- och nedtill


Kommentarer
Postat av: fridan

ååh tack, behövs pepp-talk ibland, känns som man aldrig kommer få sin gård!



hur länge har du haft din? var stallet färdigt eller har ni byggt? :) jag vill ocksååååå!!

2010-02-18 @ 23:26:30
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

Det är den viktigaste gångarten att jobba hästen i (: Jens Fredriksson tror jag det är som har sagt det i en intevju , är dock inte säker på att det är just han men har för mig det (:

2010-02-19 @ 10:00:37
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Sofie

Pikeur ska det ju vara ;) snyggt!!!

2010-02-19 @ 15:23:20
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Riktigt riktigt stiligt!



Måste passa på och fråga om du har någon "helbild" på hästen uppe i headern. Blev nyfiken då jag ser ett par riktigt tjusiga ben!

2010-03-16 @ 13:07:26
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0