Vinterspelen i Åre

En smått jobbig dag. Inte fysiskt men snarare psykiskt. Ibland kommer det över en att inte bara jag utan även föräldrar blir äldre. Inget jag tänker gå djupare in på. Men hoppas få skratta gott under kvällen när jag kikar på "Vinterspelen Åre" kl 21.00, med Gunde Svan som programledare. Reklamen som gått på tv för det får till och med mig att längta ut i backen =) Ja kika på länken så fattar ni... ;)

"Kända svenskar tävlar i sporter som alpin bowling, 200 m curlingsko och snowracer.

Glöm konståkning, bobsleigh och slalom. I Kanal 5s kommande program Vinterspelen Åre 2010, får kända svenskar tävla i idrottsgrenar vi aldrig sett förut.

Programledaren och vintersportaren Gunde Svan ska coacha deltagarna i grenar som alpin bowling, snowracer och 200 m curlingsko.

Bowling i backen

Det gäller att vara modig när 10 jättekäglor i skumgummi ska knuffas nerför backen. I alpin bowling byts bowlingklotet ut mot den mäskliga kroppen.

Barnleksaken snowracer får en ny innebörd när de tävlande ska ta sig igenom ett störtlopp, en puckelpist och en slalombacke på den klassiska kälken.

Publiken kommer knappast att gäspa när deltagarna ger sig ut på curlingbanan. Här gäller det att ta sig fram på hala curlingskor och en ta-fart-sula. Det blir alltså 200 meter ”sprint” där snabbast vinner.   

Förutom de ovannämnda grenarna väntas fler galet roliga sporter i Åre!"

Erika Mollberg
________________________________________________________________________________

Såhär såg det ut sist jag satt på en bob ;)




Kommentarer
Postat av: linda

Haha vad kul det såg ut! :D ♥



sv; jag gick på hästenskelett, alla skötare

måste gå på någon kurs då gick ja på den :)

kramar

2010-02-09 @ 19:06:40
URL: http://dinlindas.blogg.se/
Postat av: Ankie

Va d ett kul program då? Lät kul å Gunde är alltid Gunde... Vi tänkte ha fångarna på fortet när vi ska ha hembjudningar i skolan nästa höst (redan planerat å färdigt haha) Gunde är bäst! Såg ngt inför OS program häromdagen å då va d för typ 20 år sen när mogren, svan å 2 till körde stafett å när gunde kört sitt tredje varv va han ute igen å jagade stackars mogren "kämpa hela vägen, jag vet att det är tungt, andas nu, det här är värsta backen, kämpa, ta i, kom igen" haha vi låg å garvade som fan i soffan gunde åkte asså två varv. jävla galning!



tack för pratstunden igår!

kram

2010-02-10 @ 07:27:21
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Snygga bilder hehe :)

2010-02-10 @ 09:51:28
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0