Dom vet hur det ska göras

Guuuud vad jag var glad igår när luften äntligen var andasvänlig och man kunde träna i ridhuset. Jag har ju 10 minuters skrittväg ner till närmaste ridskola så har det väldans bra på så vis får jag säga. Tyvärr är det oisolerat så det är inte direkt varmare där inne alla gånger under vintern bara, men igår var det heeelt ok.
Skulle jogga Spaniz lite och köra lite lösgörande, var helt säker på att han skulle vara rätt framtung. Som vanligt är det oftast då man har helt fel, så även denna gång. Kändes väldigt balanserat och bra på rumpan ändå.
Fokuserade mycket på min egna sits och hjälpernas verkan resp. kontrollen över tempot och växlingarna. Guuud vad det var roligt. Han kom verkligen tillbaka jättebra i både traven och glpen när jag spände magmusklerna och kom ner i sadeln, såg hela tiden till att inte få hela hästen i handen utan var jätte lätt och önskade i varje minskning att han skulle söka sig mera neråt då han annars är ganska snabb på att gå upp i nacken annars. Glpade nästan på stället och fram bara ett par språng innan jag tog tillbaka och glpade nästan på stället ett par språng innan jag red fram - i balans! Samma arbete i traven.

Idag var Fille och jag ut en sväng. Nämligen inte alls så skönt ute idag. Graderna är nere på -17 och den skillnaden känns =/ Men solen sken så därav hoppades jag att den skulle värma oss en aningen ute iaf. Kom travandes vid herrgården när jag mötte en klubbkamrat vid en korsande väg. Hon undrade så vad det var för en snygg häst på håll innan hon närmade sig och såg att det var Flippflopp. "Gud vad fin han är alltså"
Det gör en frusen "mamma" på ryggen såååå varm inombords och glad såklart. Kan jag leva på ett tag, älskade busponny.

Har fortfarande inte svarat på min läsarfråga men tänkte jag skulle få fram lite gamla bilder från mamma innan jag gör det =) Så det kommer! Bara jag som krånglar till det lite den här gången =) Håll ut!


Kommentarer
Postat av: loisa

hoppsadel &träns till salu på bloggen, mkt fint skick! :)

2010-01-08 @ 17:19:34
URL: http://sorino.blogg.se/
Postat av: Claudia

haha jag är lite underlig av mig :P



haha ja så kan det gå :P

2010-01-08 @ 19:18:28
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Ankie

Här har vi nästan -25 igen, suck. RIDSUGEN! Kom på en sak från ngt tidigare inlägg, vaffö bygga ridshus närm an har ett så stort å fint så nära? ;) mycket vill ha mer haha. Näru nu ska jag ta å åka t stallet! kram

2010-01-09 @ 09:11:18
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: chioli

-28 här, hästen vilar sig just nu i kanonform, annars har de andra just nu uppstart-träningsläger, jag tittar på i varm kafeteria, sån är jag! Blir hästen framtung fast han söker sig uppåt? Min lägger sig gärna i hander och blir tung och vill gå djupt/lågt (springer då ifrån mig i galoppen, kan inte "sätta" honom ordentligt), jobbar lite upp upp lätt lätt just nu. Galoppen svårast att bibehålla bra tempo och takt då. Några tips??

2010-01-09 @ 09:41:46
Postat av: ebba

härligt att det gick bra med ridningen :)

2010-01-10 @ 13:02:30
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0