Vi två! - och ett par tighta ridbyxor.

Det gick bra idag, Fille höll sig på backen hela passet. Var vid gruppbyte ponnier till storhästar och det sprangs en massa i porten  som jag kände att han blev som en tickande bomb, men lyckades avleda det . Så jag tycker han skötte sig över förväntan. Verkade tycka att det var jättekul med en massa aktiviteter ikring honom. Dessutom fick han en sockerbit av snälla V för att hon tycker att han är så fin - blir så glad att höra det. Meeen finare ska han bli, bara måste få bort den där ponnymagen nu - Jag med för den delen :P
Red i de nya Pikeur-byxorna idag förresten. Har ju försökt suttit in dem lite här hemma innan jag slungade mig över ryggen på nån häst. Men naturligtvis var de inte tillräckligt uppmjukade i grenen. Gaaaah blir tokig när jag känner att jag inte kommer ner i sadeln lixom. Och eftersom de inte ger med sig i fram så åker kroppen per automatik ner långt bak på baken lixom. Så försöker man korrigera så känner man sig som nån jäkla nickedocka. När man får till sitsen så har skänklarna åkt ut för det stramar på utsidan, man squisar in skänklarna och vips känns det som om nån drar i hjälmen och man åker uppåt osså försöker man komma ner så åker man ner på bakbaken. haha - en hel jäkla vetenskap det där med nya ridbyxor.

Per följde med ner och försökte fota lite trots de extremt dåliga ljusförhållandena. Man kan ana oss i bild iaf ;)


Värma lite i skritt - se vägen du ska rida. I det här fallet var det snarare - kolla in alla söta ponnier som hoppar som galningar på andra sidan.


Jogga lite. Hinderstöd höger i bild - det var nära nog för dagen ;)


Fille undrar vad mamma har för problem med sitsen egentligen eller om det är nå nya konstiga övningar som han ska behöva lära sig nu.


Massa polare till Fille som han brukar träffa typ en och en på gemensamma uteritter välde in genom porten samtidigt - var ju bara tvungen att stanna och checka läget!


Inte bara Fille tyckte det var kul med så mycket folk utan l "mamma" oxå såklart som hon bara var tvungen att stanna och snacka med.

Dags att packa på sig alla kläder igen och gå hem. Så länge det är vintermånad enligt almenackan förblir termobrallorna på till och från.


Älskar dig Filipin!
ps. det är bra att spara gamla hjälmar så man kan spänna ut dem och ha mössa under ds.


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul att se en massa bilder :D

2010-01-18 @ 10:31:04
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Ankie

Finisar!

2010-01-18 @ 14:26:46
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0