Längtar efter vår trots att pulsa är bra!

*hutter hutter brrrrrr* Kan inte vårvärmen komma snart!? Efter att ha ridit hästarna och sen också varit för att hämta hö och jobba upp lite temp känner jag mig frtfarande totalt nerkyld. Har varit in nu och fått i mig två Pizza slizes. Jag vet att det inte är det ptimala men till skillnad från förr så är det iaf något mer än luft - därmed så mycket smakrikare dessutom ;)

Har varit ute och pulsat med hästarna i snön idag, precis som igår. Så bra träning, bara man gör det i rätt mängd! Glöm inte att för långa pass i hög snö överansträngermusklerna. Hästen får mjölksyra och musklerna drar ihop sig, kortar sig. Och det är ju inte det vi är ute efter när vi tränar dem utan vi vill ju länga musklerna för att stärka hästarna. Tar man det istället i intervall under två dagar blir risken betydligt mindre att man skulle överanstränga dem. =)
I morgon blir det att knata ner till ridhuset med dem båda för lösgörande arbete. Tror fokus hamnar på just lösgörande mest hela veckan faktiskt. Och sen börja sätta lite mer press och samling på Spaniz under nästa vecka. Fille får köra stärkande balansövningar. Sen borde jag sätta mig och planera lite tävlingar för våren. Men när det är såhär kallt ute så blir man inte överdrivet laddad direkt =/

Nu blir det att trä på sig de nya Pikeur Candela jeansen för att gå ut och mocka. Måste fasen stretcha ut dem lite innan jag sätter mig upp i sadeln med dem rädd för att de spricker annars..... men anser fortfarande att pizzaslize är bättre än inget ;)




Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Just nu kan du vinna en helårsprenumeration på Equipage!

Snygga byxor ;)

2010-01-08 @ 01:57:22
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0