Ny häst i träning

Idag var det åter dags för lite trimning i ridhuset med Spaniz. Gick sisådär den här gången, när jag ville att han skulle jogga så ville han snarare balanstrava. Så vi hade lite meningskiljaktighet till en början innan han gjorde som hans så alltid förstående ryttare bad om ;)
Sen hem och släppa ut sötisarna innan det var dags att ta cykeln ner till ridhuset på nytt.... ja, jag skrev cykeln - ni läste helt rätt. Bilen  är fortfarande inte helt återställd efter att katalysatorn packade ihop.
I ridhuset väntade iaf L med sin häst. Var första gången jag satt upp på den här lilla primadonnan som allt tyckte att hon skulle göra som hon ville, hellre än hellst i snabbt tempo dessutom. Inte alls beredd på att någon skulle komma och be henne om att stanna mellan hjälperna. Men hon har tiden för sig iaf kan man säga. 7 årigt sto som mäter 163 i manken och är efter Opius. De glimtar man fick av henne när hon slappnade av var riktigt trevliga, ägaren nöjd och jag får lägga upp träningsschemat själv - skitkul! Dessutom inte helt omöjligt att det blir en start i någon lägre klass under hösten. Men tiden får väl utvisa hur det går för oss ;) Kul iaf att L var så mottaglig för råd och instruktioner. Ser fram emot att fortsätta jobba med dem båda.

Mamma var ner och kikade lite oxå och när jag väl var avsutten efter en lite bumpy ride så klappade hon mig på axeln och sa att vi skulle åka hem och käka semla och dricka kaffe hos henne. Cyklade hem snabbare än snabbast, vickade i mat åt djuren och tog in dem, bytte om till myskläder (kändes som ett måste) och gick ner till mamma som serverade gosakerna framför brasan och tv:n. Bev naturligtvis kvar där hela kvällen, och blev dessutom bjuden på vofflor. Mammor är allt bra underbara att ha!

Kommentarer
Postat av: Raggsockorna riksföreningen

De va på tiden =) har ju väntat på en uppdatering sen i förmiddags.



Bästa bloggen ever!

2010-01-12 @ 23:48:13
Postat av: jennifer

SV; ah nej honom köpte jag inte , Honom fick jag gratis med lite hjälp ;) Hehe ...

Okeeej vad roligt!! AAh mcket rogivande :) hehe ..



precis engång hästbiten ALLTID hästbiten ;)

2010-01-12 @ 23:59:06
URL: http://jenkiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0