Övervakningskameran

Fick en fråga om vad det var för en övervakningskamera som vi testkör i stallet just nu så tänkte jag kunde sprida infon till alla som har något intresse =)

Märket heter Axis och ska vara bland det bästa på marknaden. De har ett stort sortiment med kameror för alla möjliga olika användningsområden. Denna modell heter 207W vilken jag tycker fungerar kalas... så länge ljuset är tänt i stallet. Trådlös nätverksanslutning och du kan ha direkt övervakning på djuren via datorn och även på TV om du lägger till en decoder. Dessutom kan du via datorn ta snapshoots. Kalas om man skulle upptäcka en främmande individ!
Den kan även ta upp resp. avge ljud. Det vill säga att du har en mikrofon inne i huset så kan du ha direkt kommunikation med tex pojkvännen som ska hjälpa till med fodringen men som plötsligt verkar ha fått en smärre hjärnblödning och tänker ge din pärla 10 kg hö och oblötad betfor.

Dock fungerar just denna modell inte som trailerövervakning. Men kan starkt rekomendera märket för är själv jättenöjd med bildkvalitén och funktion. Ska dock själv byta modell till en med nightvision. =)

Kommentarer
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Kanonbra info, tack för den! Jag har faktiskt inte hört talas om märket innan, men jag ska absolut lägga det på minnet nu.



svar: Tack så mycket! Jag är en flitig besökare av din blogg också! :)

2010-01-05 @ 12:45:25
URL: http://casey.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0