Lång men otroligt rolig dag!

Äntligen börjar man få tillbaka temperaturen i kroppen. Trots att man är påpylsad som en mishilingubbe med både flis och dun så kryper kylan tillslut igenom och biter en i skinnet. Stod i sju timmar med min kära mentor och skuggtränade idag. Superduper roligt var det! Har ju gått med Elisabet Lundholm tidigare och det har oxå varit mycket givande. Men Maggan och jag diskuterar desto mer och kollar av med varandra vilket jag tycker är toppen. Dessutom så får jag massor av tips på saker att tänka på till examineringen i sommar!
Har sett många nya ekipage och några som jag känner igen sedan tidigare under dagen. Tycker att alla oavsett utbildningsnivå har varit väldigt entusiastiska och mottagliga för instruktioner. Vi testade eleverna lite grann under dagen och frågade om de tre gångarternas takt. Det var 1 av 11 som kunde, bristande teoretiska kunskaper kan man säga ;) Kan du svaret på rak arm - utan att googla!? hihi


Kommentarer
Postat av: Ankie

skritt 4 takt

trav 2 takt

galopp 3 takt (GP hästar är 4 taktiga i galoppen om man slowmotion filmar en piruett och verkligen kollar, samt galopphästar går i 4 språng på upploppsrakan)



Vad hade ni för konstiga elever på den där kursen? ;) Men det är väl som när vi diss ponnyakuten, vad rider folk för för tränare å vad står de i för stall?



Kul att ni hade en givande dag! Lät som en rolig dag enl mig oxå! (trots kylan)



kramz

2010-01-31 @ 09:12:51
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Patricia

mmm men det hade varit rent pinsamt om Ankie av alla inte hade kunnat detta!!! ;)

2010-01-31 @ 23:04:05
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Catta

Gångarternas takter var ju något av det första man fick lära sig när man började rida.. :)

2010-02-01 @ 12:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0